Vágólapra másolva!
Az ausztrál kálváriája nem ért véget a kiesésével, a veszélyes kiengedés miatt tovább büntette az FIA. Vettel a malajziai 3. helye után úgy érzi, a Red Bull hamarosan visszatérhet az élre.

A Red Bull hasonló eredménnyel zárta a Malajziai Nagydíjat, mint a két héttel ezelőtti idénynyitót: az egyik autójuk kiesett, a másikat viszont csak a Mercedes tudta legyőzni, és dobogós helyen ért célba. Ezúttal a harmadikként végző Sebastian Vettel versenye sikerült jobban, Daniel Ricciardót viszont egymás után érték a szerencsétlenségek.

Vettel szombaton még azt sem tartotta kizártnak, hogy a 2. helyről indulva a győzelemért is harcba szállhat a Mercedesekkel, de erre már akkor elszállt az esélye, amikor a rajt után Nico Rosberg és Ricciardo is megelőzte őt. A német hamar visszavette a helyét csapattársától, de a Mercedesszel már nem tudott csatázni, noha a futam során néhányszor közel tudott kerülni Rosberghez.

„Ma a 3. hely volt a maximum, amit elérhettünk, ezért nagyon boldog vagyok” – nyilatkozta a verseny után. „Azt hittem, jól rajtoltam, de Nico hirtelen ott volt mellettem, és elég szoros csatát vívtunk. Közben Daniel is megérkezett, ezért még egy helyet vesztettem. Szerencsére egyet előre tudtam lépni, majd megpróbáltam minél közelebb kerülni Nicóhoz, de úgy tűnt, mintha feljebb kapcsolt volna egy sebességi fokozattal, és elhúzott tőlem.”

Ricciardo a rajt után Vettel elé került Forrás: AFP

Vettel ezután már nem is reménykedett a Mercedes legyőzésében, „csak megpróbáltam behozni a célba az autómat.” Szerinte továbbra is egyértelmű, hogy a németeké a leggyorsabb autó, de a Red Bull fejlődésével is rendkívül elégedett. „Ha figyelembe vesszük, hol tartottunk két hónappal ezelőtt, kijelenthetjük, hogy óriásit léptünk a helyes irányba.”

„Az autónk gyors – még közel sem tökéletes, sokat kell dolgoznunk rajta, de idővel elérhetjük a Mercedes szintjét” – vélekedett. „Sokat kell tanulnunk, szükségünk van minden egyes megtett körre, és egyelőre az a fontos, hogy pontokat gyűjtsünk. Megpróbálunk minél hamarabb visszatérni a csúcsra.”

Ricciardót az ág is húzta

Ricciardo viszonylag simán tartotta a 4. helyét, amíg a 41. körben ki nem állt a bokszba egy friss szett közepes gumiért. A balelső kerekét azonban nem tudták rendesen rögzíteni, ezért néhány méterrel az elengedése után leparkolta az autóját a bokszutcában. Már azzal rengeteg időt veszített, hogy a szerelői visszatolják az autóját, majd rendesen felrakják a kerekét, de a pechsorozata még csak itt kezdődött. A bokszból kivezető körén megadta magát az első szárnya, amely kivágta az abroncsát is, ezért újból ki kellett állnia a bokszba. Néhány perccel később pedig 10 másodperces stop&go büntetést is kapott a veszélyes bokszutcai kiengedés miatt.

„Csalódott vagyok, mert erős pontszerző helyen érhettünk volna célba” – mondta Ricciardo, aki az 52. körben végleg feladta a versenyt az utolsó helyről. „Szerintem mindenki azt hitte, hogy rendesen fent van a kerék az autómon. Amint elindultam, éreztem, hogy valami nincs rendben, ezért egyből megálltam. Egy körrel később eltörött az első szárnyam, és defektet is kaptam – nem tudom, ez pontosan miért történt.”

A csapatfőnök, Christian Horner úgy vélte, a szárny attól sérülhetett meg, hogy a kapkodásban az autót rosszul tették fel az emelőre, a Red Bull azonban még vizsgálja az okokat.

Ricciardo a verseny után újabb kellemetlen hírt kapott: az idei szabályok, konkrétan a Sportszabályzat 23.12/c) paragrafusa szerint a 10 másodperces stop&go büntetés mellé még rajtbüntetés is jár a veszélyes kiengedésért, ezért a jövő hétvégi Bahreini Nagydíj időmérője után 10 hellyel hátrébb sorolják majd.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!