Az Ausztrál Nagydíj után a Ferrari sajtóirodája kiadott egy nyilatkozatot Kimi Räikkönentől, amelyben a 8. helyen célba érő - ám Daniel Ricciardo kizárásával egy pozíciót előrelépő - finn értékelte az idénynyitó verseny hétvégéjét, és a legfőbb nehézségnek az új fékrendszert tartotta. "Beazonosítottunk néhány általános problémát, amelyeket Maranellóban meg kell majd oldanunk. Az autóm beállításával kapcsolatos gondok pedig a brake-by-wire rendszerhez köthetőek" - idézte a közlemény Räikkönent, aki viszont úgy tűnik, valójában mégsem mondott ilyesmit.
A hétvégi Malajziai GP előtti hivatalos sajtótájékoztatón ugyanis az újságírók kérdésére kijelentette, fogalma sincs, miért hiszik azt, hogy a fékekkel küszködik. "Nem tudom, honnan veszik, de nem ez a probléma" - mondta. "Nincs semmi baj a rendszerrel. Valaki megkérdezte tőlem a verseny után, hogy van-e, de nincs."
"Főleg a beállításokkal van gond, azzal, hogy olyanná tegyük az autót, amilyenné szeretném. Biztos vagyok benne, hogy amint készítünk hozzá újításokat, könnyebb lesz a helyzet, és jobbnak fogom érezni az elejét."
Az idei évtől használatos brake-by-wire technológia a hátsó kerekekre jutó fékerőt elektronikusan szabályozza, amit a bonyolult hibrid rendszer tett szükségessé. A rendszer tökéletesítésével azonban több csapatnak, például a Saubernek is meggyűlt a baja.
Räikkönen korábban már bevallotta: nem tartja hasznosnak a szimulátorban végzett munkát, és ezúttal is "nemmel" felelt arra a kérdésre, hogy a beállításokkal kapcsolatos problémák megoldása érdekében használná-e az eszközt. Abban ugyanakkor biztos, hogy csapatának sikerül előrébb lépnie a rangsorban, amelyben a jelek szerint egyelőre a Mercedes, a McLaren, a Red Bull és a Williams is megelőzi.
"A nehézségek ellenére legalább kihoztunk valamit a (melbourne-i) hétvégéből" - nyilatkozta. "Erre építhetünk. Rengeteg kiváló emberünk van, akik teljes erőbedobással dolgoznak. Akad még tennivalónk, de biztos vagyok benne, hogy sikerül fejlődnünk."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!