Vágólapra másolva!
Az Ausztrál Nagydíj szervezői szerint a helyszínen lévő közönség számára sokkal unalmasabb lett a Forma-1. Vizsgálják, hogy ez szerződésszegést jelent-e.

Az elődjeiknél lényegesen halkabb V6-as turbómotorok rengeteg bírálatot kaptak az idénynyitó hétvégéje során, sokak szerint kevésbé élvezhető a körözés a hangos V8-as szívómotorok nélkül. Az Ausztrál Nagydíj szervezői azt állítják, sok néző fordult hozzájuk panasszal a túl halk, így nem elég „szexi” autók miatt, ezért a jövőben mindenképpen változtatni kell a helyzeten. Szerintük az is előfordulhat, hogy a turbók hangja szerződésbe ütközik, hiszen a korábbiaknál kevésbé megrázó élményt garantál a pályára kilátogató rajongók számára.

„Sokkal tompább volt az autók hangja, mint korábban bármikor, pedig ez is az élmény részét képezi – ezt mindenképpen helyre kell tenni” – nyilatkozta Andrew Westacott, az Australian Grand Prix Corporation (AGPC) vezérigazgatója. Westacott elárulta, az AGPC elnöke, Ron Walker a futam után Bernie Ecclestone-hoz fordult a panaszaival. „Megmondta neki, hogy a helyszínen tartózkodó nézőknek nem tetszett a hang.”

A bokszutcában is füldugó nélkül lehetett sétálgatni Forrás: AFP

Könnyen lehet, hogy Ecclestone egyetért a szervezőkkel, hiszen korábban többször is kifejezte ellenérzését a turbókkal szemben. Az AGPC vezérei most átvizsgálják az F1-es szerződésüket, és az sem kizárt, hogy később pert indítanak a halk motorok miatt. „Egy bizonyos termékért fizetünk, ezért írtuk alá a szerződést. Most alaposan átvizsgáljuk a helyzetet, mert úgy sejtjük, hogy szerződésszegés történt” – magyarázta Westacott.

A vezérigazgató elmondta, neki is egyből feltűnt a változás, hiszen füldugó nélkül tudott sétálgatni a bokszutcában. Szerinte a Forma-1-nek további panaszokra kell felkészülnie, mert az európai nézők még érzékenyebben reagálhatnak a megváltozott hangokra. „Korábban az emberek csontjáig hatolt a motorok hangja” – mondta. „Bízom benne, hogy jövőre más hangokat hallunk majd.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!