Vágólapra másolva!
Az Auto Motor und Sport kiértékelése alapján Valtteri Bottas átlagban 3 tizeddel volt gyorsabb körönként, mint Nico Rosberg. Az őket követő McLaren lemaradása több mint egy másodperc.

Az előszezoni tesztek során futott leggyorsabb köridőkből önmagában nem sok információt lehet leszűrni. Sokkal mérvadóbbnak tekinthetjük a versenyszimulációkat, azaz egy teljes versenytáv egyhuzamban történő megtételét. Ez különösen igaz 2014-ben, amikor a nyers tempó mellett az is rendkívül fontos, hogy a csapatok hogyan tudnak bánni a futam során rendelkezésükre álló, mindössze 100 kilogrammnyi üzemanyaggal. Az Auto Motor und Sport című német szaklap kiértékelte a bahreini tesztek 8 napján futott versenyszimulációkat, melyekből kiderül, hogy a Mercedes-motoros autók mind a rövid, mind a hosszabb etapokon a többiek előtt járnak.

Mivel a csapatok többsége komoly megbízhatósági gondokkal küszködött, a szokásosnál jóval kevesebb, mindössze kilenc versenyző tett meg egy versenynek megfelelő távot Bahreinben. Az ő versenyszimulációjuk sem volt azonban hibátlan, hiszen az etapjaikat több alkalommal is meg kellett szakítaniuk a piros zászlók miatt. Az Auto Motor und Sport kilenc szimulációt elemzett ki részletesen, köztük több olyat, amely nem egészen felelt meg az 57 körös bahreini versenynek, de a táv legalább háromnegyedéből állt. Az összesítésből a bokszkiállások köreit is kihagyták, hiszen ezekre egyes csapatok több, mások kevesebb időt szántak.

Mindössze két olyan versenyző volt, aki a tesztek során két versenyszimulációt is teljesített, ráadásul ők ketten, Valtteri Bottas és Nico Rosberg bizonyultak a leggyorsabbnak is. A Williams finn versenyzője már az első bahreini gyakorlás második napján megfutotta azt a szimulációt, amellyel az összesített tabellán is az élen végzett: 47 körét átlagosan 1:40.342-es köridőkkel teljesítette, a leggyorsabb ideje 1:37.328 volt. Bottas három – ebből kettő tervezett – bokszkiállással tette meg a távot, az utolsó 6 körre azonban egy piros zászlós időszak miatt nem került sor, ezért nem lehetünk benne biztosak, hogy a Williams eljutott volna-e a célig 100 kg üzemanyaggal.

A Williams a hosszú etapokon is erősnek tűnik Forrás: AFP

Bottas a második héten futott egy újabb versenyszimulációt, 1:41.515-ös átlaga azonban csak az összesítés 4. helyére volt elég, a mercedeses Nico Rosberg ugyanis mindkét próbálkozásával gyorsabb volt ennél. A német az utolsó előtti tesztnapon 1:40.621-es átlaggal, négy kiállással teljesített 54 kört, tehát 279 ezreddel volt lassabb, mint Bottas. Három nappal korábban egy 2 tizeddel lassabb szimulációt is lebonyolított, három bokszkiállással.

A Williams és a Mercedes mögött a McLaren-es Jenson Button végzett, ő azonban már több mint egy másodperccel elmaradt Bottas eredményétől, átlagban 1:41.574-es köröket futott. Csapattársa, Kevin Magnussen két nappal később további másfél másodperccel elmaradt ettől. A dánt a két Force India, Sergio Pérez és Nico Hülkenberg is megelőzte, közéjük Fernando Alonso furakodott be a Ferrarival, 1:42.551-es átlagidővel.

Érdekesség, hogy a bokszkiállások idejeit is beleszámítva Bottas a becslések szerint 1 óra 40 perc alatt teljesítette volna a versenyt, míg Sebastian Vettelnek 2013-ban 1 óra 36 percre volt szüksége a győzelemhez. Összességében tehát arra lehet számítani, hogy az autók a hosszabb etapokon sem fognak drasztikusan lelassulni az üzemanyag-spórolás miatt.

A bahreini versenyszimulációk:

1. ValtteriBottas (Williams) 1:40.342 - 47 kör - 3 bokszkiállás
2. Nico Rosberg (Mercedes) 1:40.621 - 54 kör - 4 bokszkiállás
3. Nico Rosberg (Mercedes) 1:40.865 - 48 kör - 3 bokszkiállás
4. Valtteri Bottas (Williams) 1:41.515 - 53 kör - 2 bokszkiállás
5. Jenson Button (McLaren) 1:41.574 - 51 kör - 3 bokszkiállás
6. Sergio Pérez (Force India) 1:42.336 - 48 kör - 2 bokszkiállás
7. Fernando Alonso (Ferrari) 1:42.551 - 52 kör - 3 bokszkiállás
8. Nico Hülkenberg (Force India) 1:42.921 - 47 kör - 2 bokszkiállás
9. Kevin Magnussen (McLaren) 1:43.003 - 53 kör - 2 bokszkiállás