Az előszezon egyik legforróbb témája az új F1-es modellek bizarr orrkúpja volt. Noha szinte az összes csapat eltérően alakította ki idei autójának elejét, a Ferrariét és a Mercedesét kivéve mindegyiken van legalább egy keskeny, csőrszerű nyúlvány, amelyről még a tervezésükért felelős mérnökök is elismerték, hogy nem esztétikus.
A vitatott konstrukciók oka egy szabálymódosítás: az orrkúp középvonalának megengedett maximális magasságát a ráfutásos balesetek veszélyeinek mérséklése érdekében csökkentették, de közben viszonylag kis, 9000 mm²-es minimális keresztmetszetet írtak elő rájuk. A csapatok zöme ezt nem is akarta túllépni, hogy a levegő minél zavartalanabbul áramolhasson az autó alá – ez az oka a váz eleje és az orrkúp közötti látványos méretkülönbségnek.
Már az FIA is elismerte, hogy az autók ettől kevésbé vonzóvá váltak, ezért az Auto Motor und Sport szerint már el is döntötték, hogy a 2015-ös technikai szabályokat másképp fogalmazzák meg. Többek között előírhatják az orrkúpok minimális magasságát, növelhetik a keresztmetszetükre vonatkozó értéket, sőt kötelezővé tehetik a szimmetrikus kialakítást is. Az utóbbi feltételt a Lotus ötlete motiválja, ők ugyanis két, eltérő hosszúságú orrnyúlványt készítettek az E22 elejére, hogy közöttük még akadálytalanabbul bukhasson a levegő a padlólemez alá.
Mindez azonban a jövő zenéje. A csapatok már korábban utaltak rá, hogy pályától függően többféle orrkúpot vethetnek be az idei szezon folyamán, és úgy tűnik, lehetnek közöttük még csúnyábbak is. „Azt hittem, már láttuk a legrondábbakat, de még mindig jönni fog valami" – árulta el az Auto Bildnek FIA technikai delegáltja, Jo Bauer, aki hozzáfér az istállók még nem nyilvános fejlesztéseihez.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!