Vágólapra másolva!
A hajtáslánc lehet az oka, hogy a csapataik alig tudnak kört menni. Adrian Newey elismeri, hogy jobban örült volna, ha nem változnak a szabályok, mert a világbajnoki küzdelem miatt a Red Bull az ideálisnál később tudta áthelyezni a hangsúlyt az RB10 programjára.

A három Renault-motoros csapat – a Red Bull, a Toro Rosso és a Caterham – a 2014-es előszezon első tesztnapján, kedden együtt is mindössze 19 kört tudott megtenni, és a kálváriájuk szerdán folytatódott: az első hat óra alatt mindössze 16 kör jutott rájuk, miközben a Mercedes három partnere már 112-t teljesített.

Gary Anderson, a Jordan egykori technikai igazgatója, aki jelenleg az Autosport szakértőjeként dolgozik, úgy véli, a különbség nem véletlen. "A jelek szerint a Renault-nak gondjai vannak" – írta szerdán délután. "Sebastian Vettelé az egyetlen Renault-motoros autó, amelyet ma viszonylag sokat láthattunk a pályán, míg a Caterham és a Toro Rosso az idő nagy részét a garázsban töltötte."

"A Red Bull a Renault gyári csapata, ezért logikus, hogy ők végzik a hibakeresést. A Caterham tegnap mindössze egy kört tett meg, mielőtt egy elektromos probléma miatt leállt, a Toro Rossónak pedig a motorvezérléssel voltak súlyos gondjai. Jean-Eric Vergne azt mondta, a motorja 'oszcillált.'"

A Red Bull szerdán is 8 kör után befejezte a tesztelést Forrás: Red Bull

A Renault motorprogramjának főnöke, Rob White azt állította, nem tudja, mi hátráltatta az egyes csapatokat, de „a tempónak a következő napokban és héten muszáj lesz felpörögnie." A címvédő Vettel, aki éppen kedden és szerdán vezetett volna, a két nap alatt mindössze 11 kört tett meg, mielőtt már több órával a leintés előtt kénytelen volt összepakolni, mert a Red Bullban elromlott a Renault által készített energiavisszanyerő rendszer. Az istálló már az első napon is csak néhány percet tudott a pályán tölteni amiatt, hogy egy alkatrészt az előző este rosszul szereltek be.

Bár még korán van, mivel a csapatoknak idén csupán 12 tesztnap áll rendelkezésükre a felkészüléshez, a most elvesztegetett időt később nehéz lehet behozni. A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey elismerte, hogy az új RB10 tervezését az optimálisnál később kezdték meg.

„Besűrített menetrend szerint kellett dolgoznunk, mert tavaly a világbajnoki címért kellett küzdenünk. Visszatekintve egyértelmű, hogy már korábban leállíthattuk volna az autónk fejlesztését a szezon második felében, de akkor ezt még nem tudtuk" – mondta. „Ehelyett tovább pörgettük a programját, ami csökkentette az idei autónk fejlesztéséhez rendelkezésünkre álló időt."

„A tavalyi teljesítményünk mellett örültünk volna, ha nem változnak a szabályok, de az az igazság, hogy néha muszáj módosítani őket."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!