Vágólapra másolva!
Genfi találkozójukon a csapatok annak ellenére nem bolygatták meg az új szabályt, hogy a többségük nem ért egyet vele. Főleg a költségplafonról tárgyaltak.

Úgy tűnik, a közönség és a versenyzők is kénytelenek lesznek megbékélni azzal a népszerűtlen új szabállyal, amely szerint 2014-től az idényzárón a szokásos pontok kétszeresét osztják ki. Bár a csapatok többsége nem ért egyet ezzel, és az F1 Racing hétezer fős közvélemény-kutatása arra jutott, hogy a nézők 87,3 százaléka szintén ellenzi az elképzelést, Genfben tartott szerdai csúcstalálkozójukon a csapatok nem próbálták eltörölni.

A BBC úgy tudja, a kérdés rövid időre felmerült ugyan az ülés alatt, mert egy meg nem nevezett csapatfőnök szerint Bernie Ecclestone és az FIA „teljesen rosszul mérte fel az ötlet negatív fogadtatását a közvélemény részéről", nem tartották elég fontosnak az ügyet ahhoz, hogy szembeszálljanak miatta az F1 urával.

Az istállók megállapodtak Ecclestone-nal, hogy nyilvánosan nem beszélnek a találkozón elhangzottakról, de a BBC azt írja, noha tettek lépéseket a 2015-től tervezett költségplafon bevezetése terén, az összegben, amelynél a csapatok nem költhetnének többet, egyelőre nem állapodtak meg. Egy évi 200 millió eurós felső határ például jelentősen megnyirbálná a legnagyobbak költségvetését, ugyanakkor semmilyen módon nem befolyásolná az ennél már most is kevesebből gazdálkodó kisebb alakulatokét.

Az ülésen megállapították, hogy a versenyzés magas költségei közvetve azért is károsak, mert eleve ellehetetlenítik a Forma-1-be beszállni kívánó új csapatokat, kiüldözték a független motorszállítókat, ezért a sport túlságosan az autógyárakra van utalva, valamint a szakadékok elmélyítése révén ellaposítják a pályán zajló küzdelmet is.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!