Vágólapra másolva!
James Allison szerint a Ferrarinak sokat segíthet 2014-ben, hogy a motort és a kasztnit egy tető alatt fejlesztik. A motorrészleg főnöke úgy véli, nem csak az erőforráson múlik majd a csapatok teljesítménye.

A Ferrari technikai igazgatója, James Allison úgy véli, a gyári csapatok jelentős előnyre tehetnek szert 2014-ben, amikor bevezetésre kerülnek az 1,6 literes, V6-os turbómotorok. A Ferrari, a Mercedes és a Renault első számú partnerének számító Red Bull ugyanis sokkal korábban jut a motorokkal kapcsolatos értékes információkhoz, mint az erőforrásokat csak megvásároló istállók, ami az autójuk fejlesztését is megkönnyíti.

Allison szerint a csapatok számára nagy kihívást jelent, hogy az eddigiektől merőben eltérő erőforrást hatékonyan, a többi részegységgel tökéletesen összehangolva építsék be az autójukba, ezért rendkívül fontos a különböző részlegek közötti megfelelő kommunikáció.

„Az egyik legnagyobb előnye ennek a csapatnak az, hogy egy tető alatt építik a kasztnit és a motort is” – nyilatkozta Allison, aki tavaly hagyta el a Lotust, és szeptemberben állt munkába a Ferrarinál. „Ez bármelyik évben sokat jelentene, de egy ilyen szezonban különösen segíteni fog, hiszen az eddigihez képest egy teljesen más erőforrást kell összeépítenünk az autóval.”

A Ferrarinak előnyt jelent, hogy az egész autót Maranellóban építik Forrás: Ferrari

Bár sokan úgy vélik, hogy a 2014-es bajnokságban döntő szerepe lesz az új turbók teljesítményének és fogyasztásának, a Ferrari motorokért felelős főnöke, Luca Marmorini szerint az autó többi részére is legalább ekkora figyelmet kell fordítaniuk.

„Az új erőforrás persze önmagában is nagy változást jelent, de az is rendkívül bonyolult feladat lesz, hogy be tudjuk építeni egy versenyképes autóba” – mondta Marmorini, majd hozzátette, a Ferrarinál a kasztnival és a motorral foglalkozó részleg közösen dolgozott, és a tempó mellett a megbízhatóságra is nagy hangsúlyt fektettek.

„A motorral kapcsolatos döntéseinket mindig úgy hoztuk meg, hogy előtte egyeztettünk a kasztniért felelős mérnökökkel is. Elvégre az autónknak kell majd nyernie, nem csak az erőforrásnak” - jelentette ki.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!