Vágólapra másolva!
Adrian Newey is elismeri, hogy a csapatnak jól jött a gumik szezon közbeni módosítása, de azt állítja, ez a véletlenen múlt, és a riválisok is csak a szerencsének köszönhették, hogy előzőleg ők bántak jobban a Pirellikkel.

Sokan a Pirelli által a gumikon a Brit Nagydíj után végzett módosításoknak tulajdonítják, hogy Sebastian Vettel a szezon második felében totális fölényre tett szert, és az utolsó kilenc nagydíjat megnyerve zsebelte be zsinórban negyedik világbajnoki címét. A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey is elismeri, hogy a 2012-es szerkezetű, de 2013-as keverékű slickek segítettek a csapatnak kihozni a maximumot az autójából.

Newey az Autosportnak azt állította, a Red Bull korábban a gumik korlátai miatt nem használhatta ki az autójában rejlő lehetőségeket. „Az új gumik kétségkívül többet segítettek nekünk, mint némelyik ellenfelünknek" – mondta. „Alapvetően a gyors kanyarokban és az egyenes vonalú féktávokon volt előnyünk, tehát akkor, amikor a gumikat maximális terhelés éri. A kényes, nagy terhelésnek ellenállni képtelen (korábbi) gumikkal emiatt nem érvényesült annyira a fölényünk."

A Red Bull egyes riválisai – élükön a Lotusszal – azt állították, a gumik módosítása igazságtalan volt, mert ők az eredeti 2013-as abroncsokhoz igazítva tervezték az autójukat. Newey szerint azonban ez csak porhintés, hiszen valójában a szerencsén múlt, hogy a régi gumik nekik, az újak viszont a Red Bullnak kedveztek.

Newey szerint csak a szerencsén múlt, hogy melyik gumi melyik csapatnak kedvezett Forrás: AFP

A változtatás körül „rengeteg volt a politika, és néhány csapat azon az alapon lobbizott a 2013-as gumik megtartásáért, hogy ők iszonyú okosan kifejezetten azokhoz tervezték az autójukat" – vélte Newey. „Mindannyian ugyanazt a játékot játsszuk, ezért ugyanúgy tisztában vagyunk vele, mint ők, hogy ez teljesen marhaság, mert valójában egyikünk sem tudhatta, a gumik hogyan fognak viselkedni."

„Egyetlen egyszer próbálhattuk ki őket nagyon rövid ideig, a brazíliai első szabadedzésen (2012-ben). Egyes csapatok szerencsésen beletrafáltak a viselkedésükbe, mások nem. Sajnos mi a második kategóriába tartoztunk."

Newey szerint eleve szükségszerű volt, hogy a riválisok közelebb kerüljenek a Red Bullhoz, mert már ötödik éve voltak érvényben ugyanazok az aerodinamikai szabályok, így a mérnökök egyre nehezebben találtak kiaknázatlan fejlesztési területeket.

„A szezon eleje nagyon szoros volt. A Ferrari erősen kezdett, aztán belehúzott a Mercedes is. Augusztusban még úgy éreztük, borzasztóan nehéz dolgunk lesz" – ismerte el. „Azután sikerült javítanunk az autónkon, és a Pirellinek vissza kellett térnie a 2012-es gumikhoz, amelyek jobban illettek hozzánk, így hirtelen megint fölénybe kerültünk."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!