Vágólapra másolva!
Adrian Newey szerint jövőre túl nagy hátrányba kerülhetnek a nehezebb versenyzők, ha nem változtatnak a szabályokon. Egy csapat kivételével mindenki növelné az autók kötelező minimális tömegét.

A Red Bull főtervezője, Adrian Newey is egyetért azokkal, akik szerint a 2014-es autók minimális tömegét legalább 10 kilogrammal meg kellene növelni ahhoz, hogy a nehezebb versenyzők ne kerüljenek komoly hátrányba. A jövőre debütáló V6-os turbómotorok ugyanis nehezebbek lesznek, mint amire a mérnökök előzetesen számítottak, ezért úgy tűnik, az idei 642 kg-ról 690 kg-ra felemelt határ sem lesz elegendő ahhoz, hogy az összes versenyző azonos feltételek mellett versenyezhessen. A könnyebb pilóták autójában a mérnökök ballaszt segítségével tudnak variálni az autó súlypontjával, ami nagyban befolyásolhatja az autó viselkedését.

A Stratégiai Munkacsoport a legutóbbi gyűlésén már döntött arról, hogy 2015-ben 700 kg-ra emelik fel az autó és a pilóta együttes tömegének minimális határát, de a csapatok túlnyomó többsége szerint ennek már jövőre érvénybe kellene lépnie. Egy istálló – a hírek szerint a Mercedes – azonban ellenezte a módosítást, a szabályok megváltoztatásához pedig az összes csapat egyhangú támogatására szükség lenne.

A Mercedes nem akarja lejjebb vinni a minimális tömeghatárt. Nem csoda: Rosberg 67, Hamilton csak 66 kg Forrás: Mercedes

„Szerintem változtatni kellene a szabályon” – nyilatkozta az Autosportnak Newey, aki megerősítette, hogy egy kivétellel az összes csapat a súlyhatár növelése mellett szavazott. A brit elismeri, hogy a versenyzők tömege mindig szerepet játszott az autóversenyzésben, de szerinte a 2014-es autók esetében a 690 kg-os határ túl nagy büntetést jelentene a nehezebb pilótáknak. Korábban már a magasabb versenyzők közé tartozó Nico Hülkenberg és Jenson Button is aggodalmát fejezte ki a jövő évi limit miatt, nemrég pedig a Red Bull szólította fel Daniel Ricciardót, hogy az idény kezdetéig legalább 2 kg-ot faragjon le a testtömegéből.

„A hajtásláncok nehezek lesznek, ezért nagyon szerencsétlen helyzet alakulhat ki” – magyarázta Newey. „Nem tudom, hogy a legnehezebb versenyzőket alkalmazó csapatok hogyan fogják elérni a minimális súlyhatárt.”

„Persze más oldalról is megközelíthetjük a témát: egy 95 kilós ember ne is számítson arra, hogy valaha zsoké lehet belőle, egy 45 kg-ot nyomó férfiből pedig nem lesz rögbijátékos” – folytatta. „Az autóversenyzésben azonban soha nem büntették ilyen mértékben a nehezebb versenyzőket, amióta a pilóta súlyát az autóéval együtt számolják. Nagyon sajnálatos lenne, ha jövőre mégis ez lenne a helyzet.”

Az Autosport úgy tudja, a Stratégiai Munakcsoport a következő, jövő heti gyűlésén ismét tárgyal a szabályok lehetséges módosításáról.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!