Vágólapra másolva!
Az F1 Stratégiai Munkacsoportja vizsgálni fogja a tervet a decemberi ülésén. Korlátozást vezethetnek be arra is, hogy az egyes gumikeverékeket a táv hány százalékában lehet majd használni.

Úgy tűnik, célba érhet a Pirelli követelése az autónként kötelező két kerékcserére vonatkozóan. A gumigyártó néhány hete gyakorlatilag megzsarolta a Forma-1-et azzal, hogy bejelentették: az összes pályára olyan abroncsokat fognak vinni, amelyekkel mindegyik futam simán teljesíthető lesz egyetlen bokszkiállással, ha nem iktatják be a szabályzatba azt, hogy mindegyik autónak legalább kétszer kerekeket kell cserélnie. A Pirellinek abból lett elege, hogy akár kevés, akár sok a bokszkiállás, az unalmas/követhetetlenül megkavart versenyek miatt őket kiáltják ki bűnbaknak.

Az Autosport úgy értesült, hogy az F1 Stratégiai Munkacsoportjának tagjai a decemberi ülésen megvitatják az autónként kötelező két kerékcserére vonatkozó javaslatot. Az idén létrehozott munkacsoport 18 tagból áll, és egyenlő arányban vannak jelen benne a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a Formula One Management (FOM) és a csapatok képviselői.

Amennyiben a munkacsoport elfogadja az új előírást, annak bevezetésére még a Formula One Commissionnek és a Motorsport Világtanácsnak is rá kell bólintania, bár ez vélhetően csak formalitás lenne. A csapatok között valószínűleg lesznek nézeteltérések, mert más megközelítéssel alakíthatják ki a 2014-es modelljük gumihasználati tulajdonságait.

Kötelezővé tehetik minden versenyzőnek a futamonkénti két kerékcserét Forrás: Red Bull

A szabály tervezete kimondja, hogy a futamokon az autóknak kétszer ki kell állnia kerékcserére, és az adott nagydíjon használt elsődleges (rendszerint a keményebb) gumikból egy garnitúra legfeljebb a táv 50, az opciósakból (a lágyabbakból) pedig 30 százalékában lehet rajta az autón. Ezzel lényegében az etapok hosszát korlátozzák.

Az ugyanakkor egyelőre nem derül ki a tervezet szövegéből, hogy pontosan, vagy legalább kettő lesz a meghatározott kerékcserék száma, és az sem, hogy egy adott szett abroncsot lehet-e például két részletben, nem egymás utáni etapokban használni. Szintén homályos még, hogy vizes pálya esetén érvényét veszti-e a szabály. A témáról a bővebb elemzésünk itt olvasható.

Javaslatok születtek a Pirelli másik prpblémájának, a tesztek hiányának megoldására is. A Stratégiai Munkacsoport gyűlésén tárgyalhatnak arról, hogy a jövőre ismét engedélyezett szezonközi tesztnapokból egyet (a nyolcból) kizárólag gumitesztelésre fordítsanak a csapatok, illetve arról, hogy az előszezoni tesztnapok valamelyikére mindenképp vizes pályán kerüljön sor, mesterségesen fellocsolt aszfalton. Ennek a célja az esőgumik vizsgálata lenne.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!