Vágólapra másolva!
A két Mercedes Abu-Dzabiban lerajtolta két Red Bullt, miközben a két Ferrari közül csak Massáé élt. Vettel ismét simán az élre került, míg Webber megint két helyet bukott. Hamilton az események áldozata lett, hátul pedig Räikkönen hamar elintézte, hogy ne kelljen a kis végsebességre képes Lotusszal végigszenvednie a futamot.

Sebastian Vettel ismét bizonyította, hogy a jelenlegi F1-es mezőny csupán az első kanyarig képes felvenni vele a harco. Ha odáig nem sikerül elkapni, akkor a továbbiakban esélyük sincs. Mark Webbernek Abu-Dzabiban minden lehetősége meg lett volna arra, hogy bebizonyítsa ennek az ellenkezőjét, de ő ugyanúgy elvérzett, mint korábban a többiek.

Webber bukdácsolására ez ugyan nem magyarázat, de nem világos, a Yas Marina rajtrácsát miért úgy találták ki, hogy az egyes kocka a pálya jobb oldalán legyen. A célegyenesnek ezen a részén a versenyzők egy normális körön még a baloldalt használják, vagy behúzódnak középre, de az biztos, hogy csak később helyezkednek át jobbra. Ebből adódóan a rajtrács bal oldali sora indulhat tisztább nyomból, vagyis onnan nagyobb valószínűséggel lehet jobb tapadást találva kigyorsítani. Nem durva a különbségről, de vasárnap az első sorokban azért látszott, hogy a páros helyekről rendre jól indultak el, míg a páratlan oldalon voltak megtorpanások.

Ehhez jön még, hogy az első kanyar balos, tehát a páros oszlopból jobban elinduló versenyző egyből kedvezőbb helyzetbe hozza magát, hiszen zárni tudja a szöget a kívül érkező előtt. Bár ez a lehetőség elvileg adott volt, érdekes, hogy csak Sebastian Vettel tudott élni vele. Lényeg a lényeg, ezen a versenyen nem feltétlenül az egyes rajtkockából volt a legjobb rajtolni, pedig a pole pozícióhoz elvileg egyértelmű előnyök is társulnának.

A sors iróniája, hogy ezúttal nem volt érdemes a páratlan oldalról, így a pole-ból sem indulni Forrás: AFP

Mark Webber gyenge rajtjára azonban ez sem mentség, az ausztrál ismét fél pillanat alatt kidobta a kukába remek szombati teljesítményét. Annyi lélekjelenléte még volt, hogy Vettel felé bezárja a kaput, így középen egyik Mercedes sem tudott bebújni melléjük, de pont ezzel a manőverrel kívül hatalmas helyet hagyott a nagyszerű lendülettel érkező Nico Rosbergnek. A német nem ijedt meg, hogy rossz helyen van, simán befékezte magát Webber elé, és kívülről elfordult Vettel Red Bullja mögé. Csodálatosan rajtolt, ahogy Seb sem csinálhatta volna okosabban a saját dolgát. Az immár négyszeres világbajnok belül is épp csak annyi helyet hagyott Lewis Hamiltonnak, hogy őrült manővereket ne merjen megpróbálni.

Bár négyük közül Hamiltonnak sikerült a legjobban kigyorsítania az egyenesben, mégis ő lett a rajt nagy vesztese, és erről nem is igazán tehetett, mert kényszerpályán volt. Azzal, hogy a két Red Bull összezárta a kaput középen, neki csak a belső oldal jutott, de az ellenfelei balra húztak. Ezzel számára egyre kisebb hely maradt, ezért nem merte igazán lendületből beengedni a Mercedest az első kanyarba. Jól is tette, hiszen akkor könnyen oda lehetett volna az első szárnya, így azonban kívül a Rosberg árnyékában érkező Romain Grosjean is elment mellette. Pedig a francia sokkal rosszabb helyzetben volt, de Hamiltonnak annyira el kellett vennie a gázt az első kanyar közepén, hogy a Lotus tisztán lendületből melléfordulhatott. A rajtnál ő is játszi könnyedséggel gyorsulta le Nico Hülkenberget, aki szintén eléggé elrontotta az elindulását, bár rajta sem segített a koszos oldal.

Felipe Massa volt Rosberg mellett az egyetlen, aki páratlan rajtkockából jól tudott indulni, de ez a Ferrari ilyen irányú képességeit nézve nem is meglepő. Massa megint félelmetes lendülettel tudott nekirugaszkodni, így egyből támadta Hülkenberget, de a német jól védekezett. Bár Massa az egyes kanyarban melléje fordult, Hülkenberg nem hagyta magát, kicsit leterelte őt a műfűre. A brazil azonban nem esett kétségbe, és még szélesebbre vette az ívet, a műfű mögött az aszfalton továbbra is jól tudott kigyorsítani. Gyakorlatilag ennek köszönhette, hogy a háttérben lesipuskásként érkező Sergio Pérez nem tudott elmenni mellette, bár Massának ezután gondjai akadtak a kettes kanyar bevételével, majdnem lesodródott. Pérez is ügyesen dolgozott, de a rajt után ő is Hamiltonhoz hasonló helyzetbe került a belső íven, bár neki nagyobb helyet hagyott Hülkenberg, ezért nem vesztett annyi lendületet.

Elvileg Fernando Alonso is biztató előjelekkel várta a vasárnap startot, hiszen az autója kiváló rajtolási képességekkel rendelkezik, és a páros rajthelye sem volt éppen hátrány. Ennek ellenére nem villogott, csak az átlagot hozta, ami a Ferrari tudását nézve inkább rossznak mondható. Gyakorlatilag senkivel sem kellett csatáznia az első kanyarig, utána pedig a Massa miatt belassuló Pérezt tudta csak nyomás alá helyezni, majd a sikán résznél ügyesen megelőzni.

Kimi Räikkönen volt még az, akitől sokat várhattunk a rajtnál. Az egész világ kíváncsi lett volna rá, hogy a finn mire képes a rövidebb tengelytávú Lotusszal, de a diadalment hamar meghiúsult. Räikkönen ugyanis gyatrán indult, majd az első féktávon egy merészebb manőverrel próbált előnybe kerülni. Szépen talált is magának egy helyet belül, de annyira ráment a rázókőre, hogy az autója a kanyar közepén hirtelen túlkormányzottá vált. Ez lett a veszte, ugyanis a gyors korrekcióval a saját első kerekét pont bekormányozta Giedo van der Garde Caterhamjének hátsó kereke elé. Az erősebb nyert, a Lotus kormányösszekötője eltört. Szerencsétlen mozdulat volt, de az ilyesmi mindig benne van a pakliban.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!