Vágólapra másolva!
Ahogy azt Webber megjósolta, az elfékezéssel indokolják a futófelület hirtelen leválását Pérez autóján. Paul Hembery vasárnap reggel elnézést kért Alonsótól, amiért letorkolta a gumikkal kapcsolatos kritikája miatt, a verseny után viszont megint kritizálta a kritikákat.

A Koreai Nagydíj 31. körében újabb kínos esemény történt a Pirelli szempontjából, amikor Sergio Pérez McLarenjének jobbelső gumijáról hirtelen leszakadt, majd a levegőbe repült a kb. 3 kg tömegű futófelület, törmelékkel terítve be a pályát. Ráadásul a bokszból éppen akkor kihajtó Mark Webber a roncsokon átszáguldva maga is defektet kapott, ezért újra kereket kellett cserélnie.

Pérez pillanatokkal az eset előtt látványosan elfékezte magát a célegyenes végén, s miután füstölő kerekekkel fordult be a kanyarba, lesodródott a rázókőre is. Webber, aki röviddel később egy másik balesetben esett ki, még a verseny alatt megjósolta: „A Pirelli majd azzal magyarázza a defektet, hogy Pérez blokkolta a kerekeit – de ez pont azért szokott megtörténni, mert már nem marad futófelület a gumikon."

Így is történt: az olasz cég a Koreai Nagydíj utáni közleményében az elfékezést tette felelőssé Pérez látványos defektjéért, amely miatt be kellett küldeni a Safety Cart is. „Nagyon hamar igazolni tudtuk, hogy a gumi felületén a kemény fékezés közben keletkezett sérülés volt az ok" – mondta Paul Hembery.

Pérez defektje miatt be kellett küldeni a Safety Cart Forrás: AFP

Bár a Pirellit idén rengeteg kritika érte a gumik viselkedése miatt, és a silverstone-i defekteket követően kénytelenek voltak visszatérni a tavaly használt, kevlárpalástos konstrukcióhoz, a jeongami esetnek Hembery szerint nincs köze a korábbiakhoz. „Ezeknek a gumiknak ugyanolyan a szerkezetük, mint az egy évvel ezelőttieknek, úgyhogy nincs szó alapvető problémáról" – jelentette ki. „Az elfékezés közben keletkezett sérülések és a defektek mindig hozzátartoztak a versenyzéshez."

Pérez ugyanakkor azt állította, „habár az a szett már elég régi volt, a szokásos ponton léptem a fékre, de az elfékezéstől síkra kopott a gumi. Addigra már 21 kört teljesítettem azzal a garnitúrával, amikor a jobbelső hirtelen felrobbant, összeroncsolva az autóm első vezetőszárnyát. Mázli volt, hogy éppen nem voltak mások is a közelemben."

Miután Fernando Alonso szombaton keményen kritizálta a gumikat, mondván, a szuperlágyakkal még öt kört sem lehet megtenni versenytempóban, Hembery szarkasztikusan azt tanácsolta neki, hogy vegyen leckéket Sebastian Vetteltől, aki megtanulta használni őket. A Pirelli szóvivője szerint azonban később bocsánatot kért a spanyoltól. „Paul és Fernando négyszemközt csevegtek ma délelőtt, több témát is érintve" – mondta.

Ezt Alonso is megerősítette. „Elég furcsa, hogy a Pirelli egy ilyen szezon után beszól, de elnézést kértek, szóval minden oké" – jelentette ki.

Hembery a verseny után azonban ismét bírálta Alonso és Webber hozzáállását, figyelmeztetve őket, hogy ha nem tetszenek nekik a gumik, akkor nem a Pirellit, hanem a csapatokat kell okolniuk. Szerinte a kritikáik „talán hasonlóak azokhoz, amiket Michael (Schumacher) mondott tavaly. A gumikkal tudatosan kell bánni, de ehhez nekik nincs kedvük. Így érthető, ha különvéleményük van, és ez nem is baj, mert mindenki gondolhat, amit akar. Csak éppen tőlünk ezt kérték."

„Ha olyan el nem használódó gumikat kérnének, hogy ne legyenek kerékcserék, olyanokat készítenénk."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!