Vágólapra másolva!
Több versenyző jövő évi szerződését is befolyásolhatja, hogy nehezebb a többieknél, hiszen emiatt a csapatuk is hátrányba kerülhet. Button 690-ről 700 kilogrammra emelné a 2014-es súlyhatárt.

Jövőre az új, nehezebb turbómotorok miatt a jelenlegi 642 kilogrammról 690-re emelik azt a minimális súlyhatárt, amelyet az autóknak a versenyzővel együtt mindig el kell érniük a nagydíjhétvégék során. A pilóták érdekvédelmi szervezetének (GPDA) néhány tagja azonban jelezte, hogy még feljebb kellene tolni ezt a limitet, ellenkező esetben ugyanis az előírás hátrányosan érinti a nehezebb versenyzőket. A csapatok a vártnál nehezebb turbók miatt csak bajosan tudnak kedvező súlyelosztással 690 kilós autót építeni.

A mezőny egyik legmagasabb versenyzője, Nico Hülkenberg szerint mindenképpen tenni kell valamit, hiszen a versenyzők akár a szerződésüket is elbukhatják a súlyuk miatt. A német a hírek szerint tárgyalásokat folytat a McLarennel is, de az esélyeit rontja, hogy túl nehéznek találták. "Azt hiszem, 2009-ben is hasonló volt a helyzet, amikor a KERS bevezetése miatt kellett lefogyniuk a versenyzőknek" - mondta Hülkenberg. "Én sajnos magas vagyok, ezért a nehezebbek közé tartozom - bár nem én vagyok a legnehezebb."

Hülkenberg magassága a pályafutása során többször okozott problémát Forrás: Red Bull

Hülkenberg biztos benne, hogy az ügyet a GPDA következő ülésén is felhozzák majd. "Ez nem az én irányításom alá tartozik, de talán meg lehetne változtatni a szabályokat - meg kellene emelni a súlyhatárt, ez mindenki számára igazságos lenne. A súlyelosztás szempontjából komoly előnyt jelent, ha valaki 10-15 kilóval könnyebb."

Egyetért Hülkenberggel a 74 kilós Jenson Button is, akivel már idén is előfordult, hogy az autójával nehezen tudott a határon belül maradni. "Ez valóban súlyos probléma - nem tudom, jövőre mennyire lesz rossz a helyzet, de nagyon trükkös szituációra számíthatunk" - mondta a GPDA egyik igazgatójaként is tevékenykedő brit.

"Minden évet úgy kezdünk, hogy ballasztot teszünk az autóba, a szezon közben viszont az új alkatrészek miatt egyre nehezebb lesz" - magyarázta. "Jövőre lesz olyan csapat, amely már az idény elején sem tud majd ballasztot használni."

Button szerint nem kérhetik a versenyzőktől, hogy fogyjanak le még jobban, hiszen néhányuk - köztük ő - már nem tud képes súlyt veszíteni. "Szükségünk van bőrre és némi izomra is a csontjainkon ahhoz, hogy elvezessünk egy Forma-1-es autót " - mondta a brit, aki nem érti, miért ne lehetne 10 kilogrammal feljebb vinni a határt. "Így nem kellene a mezőny felének bűnhődnie. Ez nagyon egyszerű megoldás lenne, és akár egy versenyző karrierjét is megmenthetné, vagy elindíthatná. Mindenképpen érdemes harcolunk az ügy érdekében."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!