Vágólapra másolva!
Október végén újra megkezdődhet a munka a maranellói létesítményben. Alonso szerint az új szabályok miatt is 2014 lehet a legnagyobb esélyük a bajnoki címre.

Noha az utóbbi években a Ferrari tudta leginkább megszorongatni a világbajnoki címeit sorozatban nyerő Red Bullt, végül rendre alulmaradtak az osztrákokkal szemben. Ennek egyik oka, hogy az elmúlt szezonokban nem tudták kihasználni a saját szélcsatornájuk által nyújtott előnyöket: miután a maranellói létesítmény már 2011-ben is hibás adatokat adott az új fejlesztésekről, 2012 végén úgy döntöttek, egy alapos felújítás idejére teljesen leállítják az ott zajló munkát. Azóta a Toyota egykori szélcsatornáját használták Kölnben, de többször elismerték, hogy az olaszországi gyártól távol zajló munka nem ideális.

A Ferrari most bejelentette, egyéves munka után rövidesen elkészülnek a szélcsatornájuk javításával, így október végétől ismét használhatják azt. Bár az idei szezonban ennek már nem lesz jelentősége, Stefano Domenicali biztos benne, hogy jövőre sokat faraghatnak a hátrányukból. „Mintha úgy kellett volna kosárlabdáznunk, hogy az egyik kezünket hátrakötötték” – jellemezte az elmúlt éveket a csapatfőnök. „Ez az edzéseken még elmegy, de meccsek közben azért jobb, ha mindkét kezünket használhatjuk.”

Domenicali az Autosportnak elmondta, kulcsfontosságú, hogy ismét használhassák a maranellói szélcsatornát, mert az elmúlt két szezonban sokat küszködtek a korrelációs problémák miatt. „Már nagyon várjuk, hogy újra igénybe vehessük – hatalmas segítséget jelent a használata.” A csapat főtervező-helyettese, Simone Resta hozzátette, mindenképpen szükség volt a szélcsatorna bezárására, hiszen jelentős mértékben átalakították azt. Noha a Toyota létesítményét is dicsérte, elárulta: a Ferrari szélcsatornája „sokkal jobb” lesz, mint korábban.

Alonso az új Pirelliket okolja a Ferrari visszaeséséért Forrás: AFP

Fernando Alonso szerint a csapat nem csak az új szélcsatorna, hanem a 2014-es szabályváltozások miatt is reménykedhet abban, hogy elkaphatja a Red Bullt. A spanyol az erősorrend megváltozását várja az 1,6 literes, V6-os turbómotoroktól és az aerodinamikát is érintő új előírásoktól. „Ez a legjobb lehetőségünk arra, hogy csökkentsük a hátrányunkat” – mondta Alonso, aki közel jár ahhoz, hogy a Ferrarival négy év alatt harmadszor is a bajnokság második helyén végezzen. „Minden reményünket a 2014-es idénybe fektetjük. Jövőre teljesen a nulláról indulunk.”

A kétszeres világbajnok egyébként biztos benne, hogy az idény közepén megváltoztatott abroncsok hátrányosan érintették a Ferrarit. A csapat az elmúlt évekhez képest jól kezdte a szezont, Alonso tavasszal két futamot is nyert, azóta viszont nem sok esélye volt erre. „Nyertünk Kínában és Spanyolországban is, utána viszont kicsit visszaestünk – különösen a 2012-es Pirellik visszatérése után” – magyarázta. "Ez volt az a pont a szezonban, amikor búcsút kellett mondanunk a bajnoki címnek.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is egyetért Alonsóval abban, hogy a 2014-es idényben megváltozhatnak az erőviszonyok. „Elsősorban a motorokon fog múlni, hogy ki milyen teljesítményre lesz képes – nagy hatással lesz az erősorrendre, hogy a Ferrari, a Mercedes és a Renault közül ki alkalmazkodik a legjobban az új szabályokhoz” – vélekedett. „Ezt jelenleg még senki nem tudhatja. Most mindenki úgy gondolja, hogy jól halad, de csak a szezon közepén fogunk tisztán látni.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!