Vágólapra másolva!
A Red Bull és a Mercedes fölénye mellett még a Lotus és a McLaren is megérkezett a Ferrari nyakára Szingapúrban. Massa teljesen félrement a beállításokkal.

Nem indult jól a hétvége a Ferrari számára Szingapúrban, és a folytatás sem tűnik igazán bíztatónak. Fernando Alonso egy 7. és egy 6. hellyel zárta a napot, és egyik edzésen sem tudta megközelíteni az élen állókat.

"Nem mondhatjuk, hogy jól kezdtünk, mivel nem voltunk versenyképesek, de ha a tavalyi évet vesszük alapul, ahol egy nehéz hétvége végén sikerült dobogóra állnunk, semmiképpen sem szabad bedobnunk a törülközőt" - mondta az örök optimista Alonso, aki szerint sok munka vár még a csapatra.

"Mindenesetre tudjuk, hogy nem lesz könnyű dolgunk, mivel az ilyen magas leszorítóerőt igénylő pályákon mindig jobban szenvedünk, és ahogy már Magyarországon is láthattuk, a Mercedes pariban van a Red Bull-lal, ráadásul mások is erősnek tűnnek, mint a Lotus és a McLaren." - tette hozzá.

A Ferrari kétféle programot bonyolított le a versenyzőivel Forrás: Ferrari

Alonsónál is szerényebb eredménnyel zárta a napot Felipe Massa, aki délután a 12., este pedig csak a 15. helyen végzett, miután szerelői nem találták a megfelelő beállításokat.

"A csapattal együtt úgy döntöttünk, más irányba megyünk, hogy megtaláljuk azt a beállítást, amivel kényelmesebben vezethetem az autót ezen a pályán. Sajnos ez nem hozta meg a várt eredményt" - magyarázta a brazil. "Azt hiszem, a holnapi időmérőre vissza kell lépegetnünk ugyanezen az úton, hogy megpróbáljunk javítani az autó balanszán" - tette hozzá.

Pat Fry vezető versenymérnök elárulta, a csapatnál a megszokott módon különböző programot teljesítettek a versenyzőikkel, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a rendelkezésre álló időből. Az értékeléseket azonban megnehezítette az utcai pálya gyorsan változó állapota.

"Emiatt nem szabad, hogy félrevezessen minket a pályaviszonyok javulása, sokkal inkább arra kell koncentrálnunk, amit a versenyzők éreznek" - mondta. "Fontos lesz a jó első tapadás, miközben a kigyorsításoknál szükséges hátsó tapadást is optimalizálnunk kell, hogy megbirkózzunk az egymást követő kanyarokkal, amelyekből sok van ezen a nagy leszorítóerőt igénylő pályán."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!