Vágólapra másolva!
Szerinte jövőre már nem a Mercedesé, hanem a Ferrarié lesz a legerősebb versenyzőpáros, de nem ad nekik tanácsokat. Nem tartja szükségszerűnek, hogy a két ász viszonya kiéleződik.

Lewis Hamilton "nagyszerűnek" tartja, hogy a Ferrari 2014-től Kimi Räikkönent szerződtette le Fernando Alonso mellé. "A legjobb pilóták közül kettő egy csapatban fog versenyezni" - mondta Szingapúrban. "Érdekes lesz látni az együttműködésük dinamikáját, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ebből. Csak hátradőlök, és figyelem az eseményeket... Tanácsokat biztosan nem fogok adni!"

Amikor 2007-ben a McLarennél csapattársak voltak, Alonso és Hamilton között elmérgesedett a helyzet, ami végül oda vezetett, hogy a spanyol egyetlen év után elhagyta az istállót, pedig a szerződése eredetileg háromra szólt. Hamilton azonban nem tartja szükségszerűnek, hogy a Ferrarinál is hasonló kenyértörésre kerül sor.

"Úgy érzem, mindketten felnőttünk, sokkal érettebbek lettünk" - mondta. "A kapcsolatunk, ahogy mindenki tudja, rengeteget javult. Biztosra veszem, hogy (Alonso) jó viszonyban volt Felipével, és ugyanolyan jóban lesz Kimivel is."

Hamiltont is érdekli a Räikkönen-Alonso csata Forrás: Mercedes

Hamilton ugyanakkor leszögezte, hogy a Ferrari sztárjait legyőzni extra motivációt fog jelenteni. "Idén legyőzhetjük őket a konstruktőri összetettben, de jövőre erősebb csapatot fognak alkotni" - ismerte el. "Kimi most szenzációsan vezet, és feltételezem, hogy jövőre is úgy fog. Fernando ugyancsak szenzációs teljesítményt nyújt."

"Azt szokták mondani, hogy jelenleg a mi párosunk (a Mercedesé) a legerősebb, de jövőre szerintem már az övék lesz az."

A Red Bull ebből a szempontból látszólag rosszul áll, mert Mark Webber helyett a kevésbé rutinos Daniel Ricciardót igazolta le, Sebastian Vettel azonban nem tulajdonít jelentőséget ennek. "Gyakorlat teszi a mestert" - mutatott rá. "Jövőre, amikor annyi újdonság lesz, valószínűleg eleve kevésbé fog számítani az utóbbi években szerzett tapasztalat."

"A legfontosabb az lesz, hogy ki mennyire eltökélt, mennyit hajlandó dolgozni a fejlesztéseken meg a csapat motiválásán. Az autóval nem csupán a pályán kell foglalkozni, hanem a szimulátorban is, úgyhogy a versenyzőkre rengeteg unalmas munkaóra vár."