Vágólapra másolva!
Míg Fernando Alonso szokás szerint zseniálisan rajtolt, Felipe Massa egy olyan eseményre fogta gyengélkedését, ami meg sem történt. Miközben a két Lotus egymás versenyét rontotta el, Jenson Button újra legjobb oldalát mutatta, míg Mark Webber a legrosszabbat.

Belgiumban nem túl hosszú a célegyenes, és még ennél is rövidebb a rajtrácstól az első kanyarig mért távolság. Éppen ezért itt nem szoktak KERS-t használni, mert így is nagyon nehéz pontos féktávot venni a nagyon szűk La Source visszafordítóig. Persze, a bátrabbaknak itt is van némi esélye a kifékezésre, de legfontosabb a kigyorsítás, hiszen a legtöbb csata az Eau Ruoge utáni egyenesben dől el.

A páratlan oldalról egyedül Lewis Hamilton tudott normálisan nekirugaszkodni a rajtnál, mögötte Mark Webber és Paul di Resta is alaposan beragadt. Hamiltonnak nem nagyon kellett aggódnia az első kanyarig, sőt a kigyorsítás után is úgy tűnt, hogy egyszerű dolga lesz, hiszen Sebastian Vettel kerekei kipörögtek a kigyorsításon. Hamilton veszte az lett, hogy elrontotta az Eau Rouge-t, már a bejáraton négy kerékkel lesodródott és kicsit lelassult. Seb viszont fantasztikusan ment át a spái pálya leghíresebb kanyarján, így az egyenesre hatalmas tempófölénnyel érkezett. Vettelnek nem is kellett több, a KERS-t a végletekig kihasználva simán megkerülte Hamiltont. Zseniális előzés volt, de Lewis belassulása is kellett hozzá.

Mögöttük közben Nico Rosberg és Jenson Button vívott ádáz csatát, mivel utóbbi nagyszerűen tapadt be az elindulásnál. Előtte Nico észrevette ezt, és ezért Vettel mellett inkább a szűk ívet választotta, azt remélve, hogy kívül nem lehet olyan jól befordulni. Ez részben be is jött, de Button a célegyenes végén a gumis íven sokkal rövidebbet tudott fékezni, és már Vettel mellé is bebújt. Arra nem volt esély, hogy a Red Bullt megelőzze, Seb okosan zárta az utat, sőt Jenson a befordulást is egy kicsit szélesre vette. A kigyorsítás azonban a McLarennek ment jobban, majd az Eau Rouge-ban Nico Rosberg is lassabb volt, így felfelé az egyenesben már Button ugyanúgy be tudott bújni mellé, mint Vettel Hamiltonnak. Button azonban már nem tudott erőből elmenni, így a féktávon a gumis íven, de kicsit kiszorított helyzetben érezhette magát. Ha egy kicsivel rövidebbet fékez, vagy kicsit erőszakosabb, akkor talán meg lett volna az előzés, de ezúttal Rosberg volt a határozottabb, így ő maradhatott a harmadik helyen.

Button mellett egyértelműen Fernando Alonso előretörése volt a legjobb rajt, ami a Ferraritól nem meglepő. Fernando eleve sokkal jobban jött el a rajtrácsról, mint a kettővel előtte nagyon beragadó Paul di Resta, így őt egy hirtelen kormánymozdulattal kerülte ki. De sokat segített neki Webber is, aki mellé Grosjean már nem mert élesen behúzni a belső ívre, Alonsónak viszont volt helye rá. Romain tavalyi rajtbalesetét elnézve nem is csoda, hogy ebben az egyenesben nem mert semmit csinálni, de ettől egy kicsit kényszerhelyzetbe is került. Webber ugyanis kifelé terelte, miközben kívülről megérkezett a csapattárs, Kimi Räikkönen is. Nem szerencsés helyzet, hiszen így Mark szorításában pont a csapat első számú versenyzőjét terelte ki a műfűre, de ilyen előfordul. A hiba inkább az volt, hogy ettől annyira meglepődött, hogy rögtön kettőt váltott fel, amivel lendületet vesztett. Ennek köszönhetően nem csak Webber és Alonso ment el, de Nico Hülkenberg és a magához térő Paul di Resta is. Kiminek a műfüvön esélye sem volt jól kigyorsítani, így pillanatok alatt ő is a Force India és csapattársa mögött találta magát.

Eddig többnyire félelmetes rajtjai miatt magasztaltuk Felipe Massát, azonban ezúttal a legszerencsétlenebb nyilatkozat miatt kaphatna különdíjat. Történt ugyanis, hogy a Belga Nagydíj első körében Felipe úgy kóválygott, mint egy sebzett állat, aki nem tudja eldönteni, hogy támadjon vagy inkább meneküljön. Ezek után pedig a semmilyen rajtját sikerült arra a Grosjeanra ráfognia, aki ugyan az utóbbi évben többször is okot adott a támadásra, de ezúttal semmi köze nem volt az egészhez. A brazil azt nyilatkozta, hogy az egyes kanyarban Grosjean lecsúszott a pálya szélére, ami miatt négy helyet vesztett, de a felvételek tanúsága szerint ezt csak az ő elméjében létezik. Felipe valójában nem indult túl jól, óvatos féktávot vett, Nico Hülkenberg simán beesett mellé, majd a kigyorsításon valóban egy pillanatra el kellett vennie a gázt Räikkönen miatt, de ezzel is maximum egy helyet bukott. A brazil egy kicsit jobb sztorit is kitalálhatott volna, mert ez így elég ciki.