Vágólapra másolva!
A Ferrari versenytempója váratlanul erős volt a Belga Nagydíjon, Alonso a 9. helyről indulva másodiknak kapaszkodott fel, de Vettelt nem tudta megszorongatni. Massa gyorsnak érezte magát, csak a rajtnál Grosjean akadályozta, aztán elsötétült a műszerfala.

Fernando Alonso az eltaktikázott időmérő után a 9. helyről rajtolva másodikként ért célba a Belga Nagydíjon, és úgy véli, a Ferrari az elhibázott fejlesztések után végre visszatért a helyes útra. A spanyol versenyző már a rajtnál javított négy pozíciót, aztán sorban megelőzte Jenson Buttont és Nico Roberget, végül pedig, az első bokszkiállását követően, a pole pozícióból induló Lewis Hamiltont is.

Sebastian Vettel ellen azonban nem volt esélye: 17 másodperccel mögötte szelte át a célvonalat. "A futamon, miután feljöttem a 2. helyre, 2-4 tizeddel lassabb voltam nála körönként" - ismerte el Alonso. "Márpedig ha valaki csak a második leggyorsabb, nem érdemli meg a győzelmet."

"Tehát gratulálnunk kell Sebastiannak meg a Red Bullnak, de Monzára össze kell szednünk magunkat. A világbajnokság szempontjából nem voltak kellemes érzéseink, amikor a Nürburgringről és Magyarországról két 5. hellyel távoztunk, az autónk sem volt túl gyors, ám ma részben visszanyertük az elvesztett optimizmusunkat."

A Ferrari meglepően gyors volt Spában, de Alonso szerint csak a 2. hely járt nekik Forrás: AFP

Alonso a tavalyi példából okulva, amikor Vettel 41 pontos hátrányt dolgozott le vele szemben, úgy érzi, nincs veszve a világbajnoki címe - jóllehet, már 46 ponttal van lemaradva a Red Bull ásza mögött. A Ferrari szerinte ütőképesebb lett, amivel egyetért a csapatfőnök, Stefano Domenicali is.

"A júliusunk nagyon rosszul sikerült, aminek számtalan oka volt. Örömmel mondhatom, hogy visszatértünk a helyes útra, de ez nem elég. Ha biztosan harcolni akarunk a vb-címért, tennünk kell még egy lépést előre az autóval" - jelentette ki Domenicali. "A Red Bull is kétségkívül gyorsabb lett. Tartanunk kell velük a lépést, mert csak úgy győzhetjük le őket, ha gyorsabbak vagyunk náluk, vagy lecsapunk a lehetőségekre, amikor valamilyen gondjuk támad."

Felipe Massa csak egy hellyel csapattársa mögül rajtolt, de hiába indult jól, a célegyenes végi kavarodásban visszaesett a 12. helyre, ahonnan végül a hetedikre sikerült felkapaszkodnia. Közben egy kisebb műszaki hibával is küzdött.

"A legnagyobb gondot az okozta, hogy az első kanyarban négy helyet buktam, mert (Romain) Grosjean kisodródott a pálya szélére, és engem is leszorított. Muszáj volt fékeznem, hogy ne ütközzek neki" - mondta az Origo F1Híreknek Massa. "Utána néhány körön át teljesen sötét volt a műszerfalam, semmi nem működött rajta, pedig az autónk egyébként elég gyors volt ahhoz, hogy az első négy között végezzünk vele."

"Az első kiállásomat előrébb kellett hoznunk, hogy megelőzzem azokat az autókat, ami sikerült. A kerékcsere után minden rendben ment, de mivel túl korán került rá sor, a második etap végén már nem volt túl fényes a tempóm, mert használtabb gumikon mentem, mint a többiek. A kemény gumikon viszont megint felgyorsultam, úgyhogy az autónk jó volt."

A vergődés a legrosszabbkor jött Massa számára, aki Monzáig kapott időt a Ferraritól, hogy meggyőzze őket: érdemes meghosszabbítaniuk a szerződését. Ennek ellenére úgy érezte, a spái hétvégre nem rontotta az esélyeit. "Nem változott semmi. A következő versenyre kell koncentrálnunk. Szerintem a mai tempónk biztató volt" - jelentette ki.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!