Vágólapra másolva!
A versenyző szerint az első 20 körben vesztette el az esélyt a dobogóra, a Ferrari viszont nem gondolja úgy, hogy az élmezőnnyel megegyező stratégia elég lehetett volna a pódiumhoz.

A Ferrari úgy döntött a Német Nagydíj időmérőjén, hogy a Q3-ban a közepes keménységű gumikkal küldi pályára versenyzőit, hátha beválik a cseles taktika. A futamon Fernando Alonso az utolsó etapra kapta meg a lágy abroncsokat, amelyekkel azonban hiába sprintelt nagyot, nem tudta megelőzni Romain Grosjeant, és meg kellett elégednie a 4. hellyel.

"Nem volt rossz futam. Összességében jól sikerült a 60 kör, de nyilván nem elég jól ahhoz, hogy felálljunk a dobogóra" - értékelt utólag. "A tegnap kigondolt stratégiánk nem nagyon kamatozott. Az első 20 körben vesztettük el a dobogót, amikor nem teljesítettünk elég jól."

Fernando Alonso (Ferrari) Forrás: AFP



"Az első etapban megfizettük az árát a használt (közepes keverékű) gumiknak, ugyanis azok a 20. körre tönkrementek, és elvesztettük azt az előnyt, amelyben a taktikára alapozva bíztunk." Ettől függetlenül nem csalódott. "Noha a dobogóban bíztunk, bátorító eredmény, hogy a 8. helyről indulva kevesebb mint 8 másodperccel lemaradva értünk célba (Sebastian) Vettel mögött."

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry megvédte a stratégiai döntést. "Kár, hogy lemaradtunk a dobogóról, főleg úgy, hogy a Red Bullok és a Lotusok tempója nem volt sokkal erősebb a miénkénél" - mondta. "Mindazonáltal nem gondolom, hogy más lett volna a végeredmény, ha más taktikát választunk."

Felipe Massának lényegében mindegy volt a taktika - a 4. kör elején hibázott a célegyenes végén, és kipördült. Nem tudta folytatni a viadalt, így pont nélkül zárt.

"Az egyenes végén amint ráléptem a fékre, blokkoltak a hátsó kerekek, és nem tudtam elkerülni a megforgást. Amikor megállt az autó, az ötödik fokozatban ragadtam, és nem tudtam megakadályozni a motor lefulladását" - nyilatkozta. "Nyomtam a gázpedált, de nem sikerült elindulnom."

Alonso hátránya 34 pontra nőtt Vettel mögött a bajnokságban.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!