Vágólapra másolva!
Úgy véli, a nyers tempóban legerősebbnek tűnő Mercedesek helyett a gumikkal általában jól bánó Kimi Räikkönen lehet a kínai futam nagy esélyese. Felipe Massa jobb rajthelyre számított az ötödiknél.

A Mercedesé lett a pole pozíció a Kínai Nagydíjon, s Lewis Hamilton mellé talán Nico Rosberg állhatna fel a rajtrácson, ha a német nem rontotta volna el az utolsó kanyart a Q3-ban. Azzal a hibával azonban Kimi Räikkönentől és Fernando Alonsótól is kikapott.

Alonso bizakodva várja a versenyt, a Ferrarit jónak érzi. "Az autónk péntek óta versenyképes, és a ma délelőtti változtatásokra is szépen reagált. Remek beállításaink vannak a futamra, és ez a legfontosabb. Ha minden jól alakul, holnap elméletileg mindkét autónkkal a dobogóért harcolhatunk" - mondta.

Az első tíz helyről induló versenyző közül Jenson Button biztosan a közepes keménységű gumikkal fog rajtolni, és gyanítható, hogy ezt a taktikát fogja követni a Red Bullt vezető Sebastian Vettel, valamint a sauberes Nico Hülkenberg is. Alonso, aki az élmezőny többi tagjához hasonlóan a lágy keverékkel indul majd, elsősorban Räikkönentől tart.

"Nem aggódom a Red Bull választása miatt, a Mercedesnél pedig általában nagyobb a gumikopás, mint nálunk. Határozottan érdekes futamra számítok, amelyen Räikkönen lehet a legnagyobb esélyes, mivel a Lotus megmutatta, hogy képes jól bánni a gumikkal" - utalt a csapat ausztráliai győzelmére.

"Rugalmasnak és ügyesnek kell lennünk a stratégiával" - jelentette ki. "A tempó tekintetében előnybe kerül az, aki először áll ki kerékcserére, de a forgalom hátrányt jelent majd neki, ha olyan autók közé tér vissza, akik hosszabb etapon vannak a keményebb gumikkal." Hozzátette, hogy míg szerinte a nézőknek élvezetes lesz a verseny, a mezőnynek a nehéz döntések miatt inkább stresszes. Az Alonso által favoritnak tartott Räikkönen ugyanakkor nem tűnt túl optimistának a hivatalos sajtótájékoztatón, szerinte Lotusa nem elég gyors.

Forrás: Ferrari

A másik Ferrarit vezető Felipe Massa az ötödik rajthelyre kvalifikálta magát. A brazil kicsit csalódottan értékelte eredményét, mivel a hétvége korábbi részében úgy tűnt, ennél is többre lehet képes. "Őszintén szólva, a második és a harmadik edzésen nyújtott teljesítményem után arra számítottam, hogy az első három közül fogok rajtolni, de valószínű, hogy (azon a két edzésen) több benzinnel köröztek a riválisok" - mondta.

"Ugyanakkor az is igaz, hogy a jó taktika többet ér, mint egy vagy két hely a rajtrácson" - folytatta. "A gumikezelés és a taktikai döntések lesznek a döntő tényezők (a versenyen)."