Vágólapra másolva!
Az idei két kvalifikáción Massa gyorsabb volt nála , így már zsinórban négyszer kapott ki tőle, de a spanyol csak ironizálva nyilatkozott erről. A Ferrari pilótái közül egyik sem tulajdonít nagy jelentőséget ennek a statisztikának.

A számok alapján a Ferrarinál Felipe Massa idén egyelőre erősebb teljesítményt nyújt, mint Fernando Alonso. Három év után először áll a spanyol előtt a bajnokságban, akit eddig mindkét időmérőn megvert, s Malajziában a 2012-es szezon hajráját is beleszámítva ezt immár egymás után negyedszer tette meg. Ha Kínában is ő harcol ki magának jobb rajtpozíciót, ő lesz az első Alonso csapattársai közül, aki a kvalifikációkon zsinórban ötször felülkerekedik rajta.

Massát azonban ez hidegen hagyja. "Őszintén szólva, bele sem gondoltam ebbe. Csupán annyit mondhatok, hogy elégedett vagyok a szezon kezdetével, és ilyen formában akarom folytatni. Nem a statisztikák tesznek boldoggá. Azt szeretem, ha jól teljesítek, és magabiztosnak érzem magam az autóban" - közölte a Kínai Nagydíj előtt.

Alonso korábban csak Jarno Trullitól kapott ki egymás után négy időmérőn, még 2004-ben, a Spanyol és a Kanadai Nagydíj között. Azt, hogy ez újra megtörtént vele, poénkodva igyekezett elbagatellizálni.

"Ausztrália óta nem tudok aludni. Csak rizsen élek. Hullik a hajam. Ez óriási dráma" - viccelődött. "Kétszáz verseny után nagyon meglep, hogy ekkora jelentőséget tulajdonítanak két időmérőnek. Ez elégedettséggel tölt el, mert azt jelenti, hogy ha (legközelebb) megelőzöm (Massát), biztosan űridőt kellett futnom."

"Meglátjuk, hogy idén sikerül-e végrehajtanom ezt a csodát, itt vagy máshol."

Forrás: Ferrari

Alonso úgy véli, az idei két időmérő sem volt teljesen reprezentatív. "Ausztráliában vizes pályán zajlott száraz pályás gumikkal, míg Malajziában száraz aszfalton intermediate gumikkal, szóval nem gondolom, hogy a körülmények szokványosak lettek volna" - mondta.A gumikopásra és az ebből fakadó taktikázásra utalva hozzátette, hogy amúgy is egyre inkább csökken az időmérők fontossága.

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry ugyanakkor a héten kijelentette, a csapat azon dolgozik, hogy az autójuk egy mért körön is gyors legyen, ami évek óta nem megy nekik.

A Red Bullnál és a Mercedesnél alkalmazott, nagy port kavaró malajziai csapatutasításokra visszautalva Massa elmondta: alapvetően nincs ellene az ilyen döntéseknek, de fontosnak tartja, hogy megfelelően alkalmazzák őket.

"Támogatom a csapatutasítások intelligens használatát. Ez alatt azt értem, hogy azokkal tudok azonosulni, amelyeket a bajnokság kulcsfontosságú szakaszaiban hoznak meg, nem pedig az idény második futamán" - jelentette ki. "Már sok versenyzőnek segítettem, például Kimi (Räikkönennek), amikor megnyerte a bajnokságot a Ferrarival, és tavaly Fernandónak is, amíg küzdött a bajnoki címért."