Vágólapra másolva!
A csapat a garázsában mutatta be a VJM06-os autót, és utána rögtön el is kezdték a bejáratását a silverstone-i pályán. Azt várják tőle, hogy könnyebb lesz vezetni, és a versenyzők rendszeresen be tudnak jutni vele az időmérők utolsó szakaszába.

Pénteken nem sokkal a Ferrari után a Force India is bemutatta a 2013-as versenyautóját. A VJM06-ról a csapat garázsában, Silverstone-ban rántották le a leplet, amit az érdeklődők többsége feltehetően nem látott az internetes közvetítésben, mivel a szerverek nem bírták a terhelést.

A Force India technikai igazgatója, Andy Green optimistán beszélt az új autóról. "Úgy gondolom, a srácok kiváló munkát végeztek a télen, és az autó előrelépést jelent a tavalyihoz képest. Elvileg sokkal következetesebbé vált a viselkedése, és lényegesebben könnyebb lesz vezetni. Nagyon várjuk Jerezt, hogy kiderüljön, valóban az rejlik-e benne, amire számítunk" - mondta.

"A szezon közepe felé gyakorlatilag leállítottuk a tavalyi autó fejlesztését. A szélcsatornában végeztünk frissítéseket, de azokat az alkatrészeket nem vittük el a pályákra. A versenyhelyszíneken dolgozó kollégáknak így lehetősége volt rá, hogy alaposabban megértsék, milyen a felszerelés, ahelyett, hogy azon minden héten változtattunk volna."

"Ez egy vadonatúj autó, az alapoktól kezdve. Minden új, beleértve a kasztnit is. Tudom, hogy más csapatok arról beszélnek, hogy az előző autójukból sok mindent átemelnek az újra, de mi nem cselekedtünk így, méghozzá azért, hogy előrébb verekedjük magunkat a rangsorban."

Forrás: AFP
Kattintson a képre az új VJM06-ról készült galériánk megtekintéséhez!

Green elárulta, hogy a VJM06 aerodinamikája és felfüggesztése is lényegesen különbözik elődjétől. Különösen a hátsó futómű geometriáján változtattak: aerodinamikai okokból megemelték, hogy az alsó lengőkarok alatt minél több levegő tudjon átáramlani a diffúzor irányába. A felfüggesztésen végzett módosítások fő célja az volt, hogy az autó minél jobban bánjon a Pirelli gumikkal. A csapat a téli felkészülését is az abroncsok megismerésére hegyezi majd ki.

A Force India a 2008-as megalakulása óta meggyőzően lépkedett előre a konstruktőri bajnokságban, de tavaly megakadt a folyamat, és hiába szereztek több pontot, mint 2011-ben, a hatodik helyről visszaestek a hetedikre az összetettben. Ez főleg a gyengébb szezonkezdetre volt visszavezethető. Bob Fernley csapatfőnök-helyettes reméli, ezúttal másképp alakul a helyzet.

"Nagyon várjuk az idei évet. Muszáj javulnunk, illetve következetesebbnek lennünk" - nyilatkozta. "Tavaly döcögve kezdtük az évet, és remélem, idén nem így lesz. A szezon második felében mi voltunk az ötödik legjobban teljesítő csapat, és szeretném hinni, hogy ott folytatjuk, ahol abbahagytuk. Ez nehéz feladat, de biztos vagyok benne, hogy képesek vagyunk rá."

Az istálló egyik autóját Paul di Resta vezetheti, az viszont még mindig kérdés, ki lesz a Sauberhez távozó Nico Hülkenberg utódja. A skót pilóta a bemutató után rögtön ki is próbálta az új autót a silverstone-i pályán. Ez hivatalosan nem minősült tesztnek, mert a csapatok évente néhány alkalommal, promóciós céllal a nagydíjakon és a hivatalos teszteken kívül is pályára küldhetik autóikat. Ilyenkor például speciális gumikat kell felrakniuk rá, amelyek nem szerepelnek a Pirelli versenyekre szánt kínálatában. Az idei tesztidőszak a jövő héten, február 5-én kezdődik a spanyolországi Jerezben.

A bemutatók időpontja:

- Január 28.: Lotus (Enstone)
- Január 31.: McLaren (Woking)
- Február 1.: Ferrari (Maranello), Force India (Silverstone)
- Február 2.: Sauber (Hinwil)
- Február 3.: Red Bull (Milton Keynes)
- Február 4.: Mercedes (Jerez), Toro Rosso (Jerez)
- Február 5.: Caterham, Marussia (Jerez)
- Február 19.: Williams (Barcelona)