Vágólapra másolva!
Azt mondja, több időt kell vezetnie a Ferrari friss fejlesztéseivel, hogy véleményt tudjon alkotni róluk. Szerinte nem lesz gond a gumikopással Japánban, de csapattársa nem ennyire biztos ebben.

A bajnokságot vezető Fernando Alonso az ötödik helyen zárta a Japán Nagydíj első edzésnapját Szuzukában. A spanyol korábban előrelépésre számított, de egyelőre nem tudja megmondani, hogy a Ferrari újításai meghozták-e a várt eredményeket.

"A kisebb fejlesztéseinkről nem tudok beszámolni, mert hosszabb ideig kell gyakorolnunk velük, hogy tanulmányozhassuk a viselkedésüket" - közölte. A legutóbbi, szuzukaihoz hasonló aszfaltcsíkon Alonso - esőben - megszerezte a pole pozíciót, majd a futamon másodikként ért célba. Ennek ellenére nem vesz mérget rá, hogy megint ilyen jó formában lesz a csapata. "Nehéz megmondani, hogy annyira ütőképesek leszünk-e itt, mint Silverstone-ban. Az a futam három hónapja volt, és nem tudjuk, hogy a riválisaink hogyan fejlődtek hozzánk képest. Holnapig várnunk kell ennek kiderítésére."

Forrás: Ferrari

Csapattársa, Felipe Massa a kilencedik helyen végzett péntek délután. "Átlagosnak érzem az autó balanszát, s bár nem tartottuk az iramot a többiekkel, még mindig sokat fejlődhetünk" - jelentette ki. A brazil attól tart, hogy a gumikopás jelentős tényező lehet a hétvégén. "Délután teljesítettünk egy elég hosszú etapot, s közben erőteljes kopást tapasztaltunk" - mutatott rá.

Alonso ugyanakkor nem számít bonyodalmakra a Pirellikkel. "Összességében jó érzéseim vannak, nem gondolom, hogy a magas hőmérséklet problémát okozhat a gumikkal. Sok versenyt futottunk meleg körülmények között, és ahogy nemrég, két hete Szingapúrban tettük, meg kell tanulnunk az abroncsokkal való bánásmódot" - mondta.

Az erősorrendben a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry sem tudta elhelyezni az istállót. Stefano Domenicali csapatfőnök közben elmondta, hogy árt nekik a lassa elavulttá váló szélcsatorna, amely újabban ismét megbízhatatlan adatokat ad ki.

"Igyekszünk fejleszteni az eszközeinket. Próbáljuk javítani a korrelációt (a szélcsatornában és a pályán mért adatok között), az a terv, hogy a következő szezonra teljesítsük a tervet" - közölte. "A következő hetekben más infrastruktúrát használunk majd, illetve kijelöljük a részletesebb programot."