Vágólapra másolva!
A McLaren csak néhány körrel Hamilton kiesése előtt tudta meg, hogy gond van a váltóval, a szombati átvizsgálás során semmi jel nem utalt a hibára. Button szerint egy megbízható autóval akár az összes hátralévő futamon nyerhet a McLaren.

Lewis Hamilton minden bizonnyal a győzelemtől esett el a Szingapúri Nagydíjon, amikor a 23. körben, a sebességváltó meghibásodása miatt fel kellett adnia a versenyt. A McLaren egyelőre nem tudja pontosan, mi okozta a hibát, a futam után azonban megerősítették, hogy nem tudtak előre a problémáról. Felmerült ugyanis, hogy az alkatrész még a szombati időmérő edzésen sérülhetett meg, amikor Hamilton az utolsó körében kisebb hibát követett el, és nekikoccant a falnak.

A McLaren sportigazgatója, Sam Michael kizártnak tartja, hogy Hamilton bakija volt a vasárnapi kudarc oka. "Tegnap alaposan átvizsgáltuk az autót, így biztos, hogy nincs összefüggés a két eset között. Semmilyen erre utaló jelet nem látok. Már van elképzelésem arról, hogy mi okozhatta a hibát - nagyon valószínűtlen, hogy a szombaton történteknek közük volt hozzá."

Whitmarsh elismerte, hogy nem érte őket váratlanul Hamilton kiesése, de hangsúlyozta, hogy csak néhány körrel korábban látták a figyelmeztető jeleket. "Láttuk, ahogy emelkedik a hőmérséklet és a nyomás, majd néhány egyéb jelzést is kaptunk - pár körrel az eset előtt már tudtuk, hogy baj lesz" - mondta, majd ő is kizárta annak a lehetőségét, hogy az időmérőn rongálódott meg a váltó. "Reggel beszéltem a srácokkal, ők mondták, hogy az egyik keréken volt egy két-három centis karcolás, de egyéb sérülést nem találtak."

A McLaren csalódottságát Jenson Button második helye enyhítette. Bár ő az időmérőn meg sem tudta közelíteni csapattársa tempóját, a futam nagy részében gyors volt, és sokáig úgy tűnt, akár Sebastian Vettel győzelmét is veszélyeztetheti.

"Az első etapban azt hittem, még a győzelemre is lehet esélyem, hiszen tovább maradtam kint a pályán, mint a többiek" - magyarázta Button, aki a 14. körben kapta meg a lágy gumikat, négy körrel később, mint Vettel. "Ezt az előnyt azonban nem tudtam kihasználni, mert az ellenfeleim autóján is elég jól bírták a keményebb gumik. A második etapom jól sikerült, de a lágy abroncsok nem működtek túl jól, az utolsó tíz körben pedig a balansszal voltam elégedetlen."

Button számára az első Safety Car fázis után érkezett el a verseny legmelegebb pillanata, amikor majdnem összeütközött az előtte hirtelen fékező Vettellel. A sportfelügyelők a futam után vizsgálták az esetet, de végül egyikük sem kapott büntetést. "Sebastian gyorsított, aztán hirtelen fékezett a jobbkanyarhoz. Erre nem számítottam" - mondta a brit. "Beletapostam a fékbe, leblokkoltak a kerekeim, és épphogy el tudtam kerülni az ütközést. Valahogy megúsztuk."

Button szerint a McLaren elég erős ahhoz, hogy uralja a szezon hátralévő futamait, ehhez viszont mindenképpen javítaniuk kell a megbízhatóságukon. Ő a legutóbbi futamon, Monzában egy biztosnak tűnő második helyet veszített el műszaki hiba miatt. "Megoldást kell találnunk erre a problémára, hiszen minden más területen remekül dolgozunk. Ha ezután nem lesz gondunk a megbízhatósággal, egyértelműen van rá esélyünk, hogy megnyerjük a hátralévő hat futamot."