Vágólapra másolva!
A spanyol elégedett szingapúri 3. helyével, de tudja, hogy az üldözői nem fognak mindig kiesni. A Ferrarinak a nagy leszorítóerőt követelő pályákon kell fejlődnie.

Fernando Alonso elégedetten tette zsebre a 3. helyért járó 15 pontot a Szingapúri Nagydíjon, mert Lewis Hamilton kiesésének köszönhetően továbbra is 29 pont az előnye legközelebbi üldözőjével szemben, ugyanakkor figyelmeztette rá a Ferrarit, hogy nem építhetnek folyton riválisaik balszerencséjére.

"Ez végül jól alakult, de semmiképpen nem mehet így tovább. Úgysem fog mindig megtörténni, hogy a legközelebbi üldözőm kiesik, mint az utóbbi két versenyen. Nem húzhatjuk ki úgy a szezon végéig, hogy az időmérőn egy másodperc a hátrányunk" - mondta. "Valószínűleg ez volt számunkra a legnehezebb pálya: Korea és Abu-Dzabi bizonyos fokig még hasonló lesz, de bízom benne, hogy mire eljutunk azokig, sikerül javítanunk az autónkon."

Alonso akkor is nyert egy pozíciót, amikor az előtte haladó Pastor Maldonado Williamse hidraulikai hiba miatt megadta magát. A spanyol vetélytársainál korábban, a 29. körben cserélt utoljára kereket, ezért nem volt nyugodt a gumijai állapota felől. "Amikor másodszor is bejött a Safety Car, úgy döntöttünk, kint maradunk a pályán" - magyarázta. "Nem voltunk benne biztosak, hogy a végén nem fogunk küszködni a gumikopással, végül azonban megúsztuk, és könnyedén feljutottunk a dobogóra."

A csapatfőnök Stefano Domenicali úgy vélte, a Ferrarinak "a maximális leszorítóerőt igénylő pályákon kell javulnia. Ugyanakkor nem szabad túlreagálnunk a helyzetet, mert jobb kevés, de rendesen működő fejlesztést készíteni, mint túl sokat."

Forrás: Ferrari

Felipe Massa biztos volt benne, hogy ha egy koccanás miatt nem kap defektet rögtön a rajt után, s nem kényszerül azonnal kerékcserére, közelebb végezhetett volna Alonsóhoz. A versenyt azonban így is élvezte, hiszen hiába esett vissza a legutolsó helyre, a két Safety Car-fázisnak és a sok előzésnek köszönhetően visszakapaszkodott nyolcadiknak.

"Az autónk ma másképp viselkedett az előző két naphoz képest: mintha teljesen megváltozott volna!" - árulta el. "Miután ki kellett állnom a bokszba, nem volt min gondolkodni: a cél az volt, hogy minél tovább húzzuk a gumikkal, de közben diktáljunk minél jobb tempót is. Szerencsémre a két Safety Car-fázis összehúzta a mezőnyt, bár az is igaz, hogy egyébként soha nem teljesítettem volna olyan hosszú etapot a szuperlágy gumikkal, mint amilyen az utolsó lett."

A Ferrarinál a Marina Bay-ben csak a Red Bull gyűjtött több pontot, jóllehet, a McLarennel szembeni hátrányukat csupán egy ponttal tudták csökkenteni, így a csapat továbbra is harmadik a konstruktőri összetettben.