Vágólapra másolva!
A fejlesztés független a dupla DRS-től, amely csak Japánban fog visszatérni az autójukra.

A Lotus újabb hátsó vezetőszárnyat visz a Szingapúri Nagydíjra, amelynek az a célja, hogy maximális leszorítóerő mellett is minél nagyobb végsebesség elérését tegye lehetővé nyitott DRS mellett.

"Kapunk egy új padlólemezt és egy új hátsó szárnyat. Az utóbbi ugyanakkora leszorítóerőt állít elő, mint a monacói változat, de nagyobb DRS-deltával. Ez azt jelenti, hogy a légellenállásban nagyobb különbség van a nyitott és a zárt állása között" - magyarázta a Lotus technikai igazgatója, James Allison.

"Úgy hisszük, sikerült készítenünk egy olyan szárnyat, amely leszorítóerőben a spektrum felső részébe tartozik, de közben jelentősen kihasználja a DRS-ben rejlő lehetőségeket is, amit nagy leszorítóerő mellett nehéz elérni. Érdekes lesz kipróbálni, hogy a pályán beválik-e."

A fejlesztés független a dupla DRS-től, melyet a Lotus már a Német Nagydíj hétvégéje óta tesztel, élesben bevetnie azonban még nem sikerült. Belgiumban a rossz idő miatt nem tesztelhették le, az egyébként is speciális szárnyat követelő olasz pályához pedig nem tudták adaptálni. Mivel Szingapúrhoz nem illik, legkorábban valószínűleg három hét múlva, Szuzukába vihetik majd el.

A Lotus a fejlesztésekkel korábbi, átütő formáját próbálja visszanyerni. A csapat autója a Hungaroringen a győzelemre is képesnek tűnt, Spában és Monzában viszont már kevésbé volt gyors, így a csapat csupán 25 pontot gyűjtött a két utolsó verseny alatt, miközben a McLaren éppen kétszer ennyit.