Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel áthajtásos büntetést kapott az Olasz Nagydíjon Fernando Alonso leszorításáért, a versenyző viszont ártatlannak vallotta magát. Alonso állítja, az incidensnél megsérült a Ferrarija.

Sebastian Vettel a Curva Grandéban nem hagyott egy autónyi helyet az előzésre készülő Fernando Alonsónak az Olasz Nagydíj 26. körében, ezért nem sokkal később bokszutcán áthajtásos büntetésre ítélték a sportfelügyelők.

Az eset kísértetiesen hasonlított a két versenyző tavalyi incidensére, annyi különbséggel, hogy akkor a spanyol nem hagyott elég helyet az előzésre készülő németnek, akinek szintén le kellett mennie a fűre. Igaz, a tavalyi eset már majdnem a kanyar végén, szinte egyenes szakaszon történt, az idei viszont a közepén, a külső íven.

Sebastian Vettel és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner így is igazságtalannak találta az áthajtásos büntetést, amely miatt az utóbbi két év világbajnoka az ötödikről a tizedik helyre csúszott vissza. Igaz, ennek végül nem lett sok jelentősége, mert a 48. körben megállt alatta a Red Bull RB8-as egy generátorhiba miatt. Amikor arról kérdezték Vettelt, hogy jogosnak érzi-e a büntetést, így felelt: "Az én nézőpontomból nem, de nem az én dolgom megítélni."

Christian Horner csapatfőnököt az Autosport faggatta az esetről. "Ennek már nincs jelentősége a kiesés után, de mindenki ítélje meg maga - kissé szigorúnak tűnt. Nem tűnt úgy, hogy büntetést érdemelt volna, de ez az én véleményem."

Az idei eset, ami büntetéssel járt

Fernando Alonso természetesen más véleményen volt. "Megpróbáltam lemenni a fűről és visszatérni a versenybe. Be akartam fejezni a versenyt, nem pedig egy újra kiesni egy baleset miatt. Szerintem meg kell néznünk tévében. Tavaly ezt nem büntették, idén igen. Szerintem jelentős különbség van a kettő között azok számára, akik értik a megmozdulást" - nyilatkozta a vb-éllovas az esetről.

"Biztos vagyok benne, hogy az autó megsérült, mert 330 km/órával ugrattam a füvön. Nem hinném, hogy a padlólemez és az egyéb részletek, amikre a verseny miatt vigyázunk, sérülésmentesen kibírták volna azokat az ugratásokat."

Tavaly ezt úszta meg büntetés nélkül Alonso

Vettelt vélhetően azért büntették meg, mert idén pontosan meghatározta az FIA, hogy miként védheti egy versenyző a pozícióját a pályán. Charlie Whiting versenyigazgató a Brit Nagydíj előtt elküldött egy üzenetet minden versenyzőnek, amiben ez állt: "Az egyenesben védekezve, a féktáv előtt a versenyző a pálya teljes szélességét használhatja az első irányváltása során, feltéve, hogy az előzésével próbálkozó autó jelentős része még nincs az övé mellett. Eközben a védekező versenyző nem hagyhatja el a pályát nyomós ok nélkül."

Whiting a félreértések elkerülése végett kitért arra is, hogy mi számít "jelentős résznek." Azt írta, "ha az előzéssel próbálkozó autó első vezetőszárnyának bármilyen kis része az elöl haladó autó hátsó kereke mellett van, azt úgy értelmezzük, hogy jelentős részben odaért mellé." Ez egyébként nem hozott érdemi változást az eddigiekhez képest, csak az értelmezés egyértelműsítését jelentette.