Vágólapra másolva!
A brit motorszállító cáfolja, hogy kis akarna szállni a Forma-1-ből. Készen állnak arra, hogy turbómotort fejlesszenek a 2014-es és az azt követő szezonokra.

Az utóbbi hetekben többször felmerült annak a lehetősége, hogy az 1,6 literes V6-os turbómotorok 2014-es bevezetésétől kezdve csak három motorszállító (a Mercedes, a Renault és a Ferrari) maradna a világbajnoki sorozatban. Ám az elmúlt két évben két fontos partnerét, a Caterhamet (ex Team Lotus) és a Williamst is elvesztő brit motorszállító egyáltalán nem tervezi, hogy kiszállna a Forma-1-ből a váltás miatt. 2012-ben már csak a két leglassabb és legkisebb költségvetésű csapat, a Marussia és a HRT a partnerük.

A Marussiával kötött 2013-as motorszállítói szerződés véglegesítésének apropóján beszélt a cége terveiről Kim Spearman vezérigazgató az Autosportnak. "Készen állunk arra, hogy motorokat szállítsunk 2014-től is. Már elkezdődtek a tárgyalások néhány emberrel, szerintem szeptember végére nagyjából megtudjuk, hogyan is állunk. Addigra nem fog pont kerülni a megbeszélések végére, az egy kicsit tovább is eltarthat."

Bár a nagyobb motorszállítók már mind a próbapadon tesztelik új motorjaikat, a Cosworth szerint még van idő arra, hogy kifejlesszék a sajátjukat. "Általában 10 hónap elég, hogy tiszta lappal kezdve megtervezzünk és elkészítsünk egy motort. Jobban szeretnénk, ha egy kicsit több időnk lenne, mert ez egy bonyolult konstrukció, de még így is sok időnk van rá. Még nem idegeskedünk amiatt, hogy elkészülünk-e vele" - tette hozzá Spearman.

Forrás: Cosworth

A Cosworth-csoport marketing igazgatója, Pio Szyjanowicz még nem volt hajlandó elárulni, hogy mely csapatokkal tárgyalnak a 2013 utáni motorszállítói szerződésről. "Szerintem, amit láttunk Craigtől (Pollock, az időközben csődbe ment PURE motorszállító vezetője), hogy leállítatta a fejlesztéseket, jól demonstrálja a piaci helyzet nehézségeit. A megoldásnak kereskedelemileg életképesnek kell lennie, hanyagság lenne tőlünk, ha nem így lenne" - nyilatkozta. "Nem mondunk semmit a megbeszéléseinkről, amíg nem jutunk el arra a pontra, hogy már mindenki számára felfedhetjük őket" - folytatta. "Készen állunk arra, hogy biztosítsunk egy versenyképes motort, akármelyik évben van is rá szükség."

A Cosworth már megegyezett idei egyik partnerével, a Marussiával a 2013-as motorszállításról, és előrehaladott tárgyalásokat folytatnak másik partnerükkel, a HRT-vel is. Szyjanowicz szerint egy hét múlva meg fog születni a spanyol kiscsapattal is a szerződés.