Vágólapra másolva!
Noha a Forma-1-es szezon felénél még teljesen nyitott a bajnoki küzdelem, a statisztika azt mutatja, hogy ha egy versenyző előnye ilyenkor egy győzelemmel sem behozható, nagy valószínűséggel övé lesz a végső diadal.

Kisebb csoda, hogy Fernando Alonso 40 pontos előnnyel vezette a tabellát, amikor a Forma-1 mezőnye elvonult az augusztusi nyári szünetre. Erre korábban gyakorlatilag senki sem számított, hiszen a téli tesztidőszaktól kezdve hónapokon át kínlódott a Ferrari, és a csapat most is váltig állítja, hogy hiába gyorsult február óta három másodpercet, még mindig nem az F2012 a legerősebb autó, bármit is mutasson a pontverseny állása.

Kétségtelen, hogy Alonso kecsegtető fölényéhez nagymértékben hozzájárult több esős nagydíj, de ekkora hátrányt nehéz lesz önerőből lefaragnia a többieknek. A spanyol eddig egyenletes ütemben gyűjtögette a pontokat, ő az egyetlen, aki idén minden versenyen a legjobb tíz között ért célba. Az is az ő malmára hajtja a vizet, hogy rendkívül sűrű a mezőny, állandóan változik az erősorrend, vagyis a jelek szerint egy darabig nem lesz olyan pilóta, aki gyorsan felzárkózhat hozzá a tabellán. Négy jelenlegi fő vetélytársa, Mark Webber, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen egymástól is folyamatosan veszi el a pontokat.

Forrás: Ferrari

A Forma-1-es történelem alapján Alonso dörzsölheti a tenyerét: 1973 óta (ekkor rendeztek először legalább tizenöt versenyt egy idényben) húsz alkalommal fordult elő, hogy a bajnoki szezon felénél a tabella éllovasának előnye meghaladta a győzelemért járó pontok számát, és mindössze ötször következett be, hogy a végén más lett a bajnok.

A közelmúltban ráadásul csak egyszer történt meg ilyesmi, méghozzá 2007-ben, amikor Räikkönen végül kiénekelte a sajtot az újonc Hamilton szájából. A maradék négy eset évtizedekkel ezelőttre, 1984-re, 1982-re, 1981-re és 1976-ra datálódik - utóbbira is feltehetően csak azért került sor, mert az idényt uraló Niki Lauda súlyos balesetet szenvedett a Nürburgringen, és három futamon nem állt rajthoz.

Meg kell említeni, hogy míg Hamilton (2007-ben), Alain Prost (1984-ben), John Watson (1982-ben) és Carlos Reutemann (1981-ben) úgy bukta el a bajnoki féltávnál birtokolt elsőséget, hogy előtte nem nyertek világbajnoki címet, a rutinos Alonso már kétszer is átélte ezt, tehát aligha fog megremegni a keze a lehetőség láttán. Tovább növeli az esélyeit, hogy sokkal kisebb valószínűséggel hibásodik meg egy autó, mint évtizedekkel korábban. Alonso egyébként az előző évtizedek bármelyik pontrendszerében több mint egy győzelemnyi előnnyel vezetné a rangsort a Magyar Nagydíj után (illetve vezette volna a tényleges féltávot jelentő Német Nagydíj után).

Forrás: Ferrari

A Ferrarinál természetesen nem dőlhetnek hátra, még nagyon sok van hátra, és nyilván gyakran emlékezteti erre a csapattagokat 2010 keserű emléke is, amikor szintén nem az övéké volt a legjobb autó, de Alonso favoritként állt rajthoz a szezonzárón Abu-Dzabiban. A végeredmény ismert, végül Vettel fejére került a korona. Most pedig úgy néz ki a helyzet, hogy matematikailag még bárki bajnok lehet, akár Narain Karthikeyan is.