Vágólapra másolva!
Már nem félnek senkitől, az autójuk minden pályán veszélyesen gyors. A beállításokban rejlő lehetőségeket száz százalékig kiaknázzák, legfeljebb az időmérőn kell erősödniük.

A Lotust egyesek annak ellenére a szezon legjobb autójának tartják, hogy futamgyőzelmet még nem arattak vele. A csapat nyolc dobogós helye révén, a McLarennel holtversenyben vezeti a listát, míg a Ferrarik hatszor, a Red Bullok csak ötször verekedték be magukat a legjobb három közé. A Lotus így 3. a konstruktőri összetettben, mindössze egy ponttal lemaradva a McLarentől, az egyéniben pedig Kimi Räikkönen hátránya a szintén könnyen behozható 8 pont a 2. helyezett Mark Webberhez képest.

És a Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane azt ígéri, a szezon második felében még erősebbek lesznek. "Az autónk kezdettől fogva nagyszerű, és már bebizonyítottuk, hogy legalább olyan hatékonyan tudjuk továbbfejleszteni, mint bárki más, ha nem még hatékonyabban" - mondta. "Időbe telt, amíg megismerkedtünk a versenyzőinkkel, és Romain (Grosjean) néhányszor ütközött az első körben. Ezek nélkül másképp állnánk. Nincs rá ok, amiért a második félidő ne lehetne jó számunkra."

"Szerintem minden helyszín illik az autónkhoz - Silverstone-ban és a Hungaroringen is szupergyorsak voltunk, holott ezek a pályák a skála ellentétes oldalát képviselik. Sehol nem félünk."

Míg több csapat a beállításokkal küzdve nem képes kihozni az autójából a maximumot, Permane szerint a Lotus ezen a téren is jól áll. "Nem hiszem, hogy sok tartalékunk van a beállításokban" - mondta, hozzátéve, hogy a Magyar Nagydíj utolsó időmérő edzése után "Kimi nagyon elégedett volt az autójával. Megkérdeztem tőle, hogy mire lenne szüksége, és azt felelte: csak nagyobb leszórítóerőre. Az autónk jó, legfeljebb a tapadását lehetne növelni elöl és hátul."

Forrás: Farkas Péter [origo]

Permane elismeri, hogy a Lotus gyenge pontja az egy mért körös tempója, ami abból is látszott, hogy Lewis Hamilton mennyit vert rájuk a hungaroringi időmérőn. "A versenytempója alapján nem volt joga négy tizeddel előttünk végezni - egyértelműen ezen a téren kell fejlődnünk" - jelentette ki. "Ha előle rajtolhattunk volna, simán elhúzunk tőle, mindkét autónkkal eltűnve a távolban."

"Egy olyan pályán, mint a magyarországi, a 2. rajthely nem elég jó. Máshol, ahol lehet előzni - Spában, Monzában - más lenne a történet. Ha az összes futamon másodikak és harmadikak leszünk, és ezzel megnyerjük mindkét világbajnokságot, természetesen nagyon boldog leszek, ugyanakkor viszont rendkívül elszántak vagyunk, hogy arassunk futamgyőzelmet is.