Vágólapra másolva!
A csapat még gondolkodik, hogy megéri-e kifejleszteni és kipróbálni a jövőre betiltásra kerülő eszközt. A Lotus hasonló próbálkozásának sikere dönthet a kérdésben.

A Mercedes révén idén egy érdekes műszaki újítás debütált a Forma-1-ben: az úgynevezett dupla DRS tovább csökkenti az autó légellenállását, ezáltal növeli a végsebességét. A Mercedes mellett a rendszer ellen a szezon elején még óvó Lotus is elkezdte tesztelni saját megoldását a Német és a Magyar Nagydíj szabadedzésein, bár egyelőre nem tudni, hogy élesben mikor vetik be.

A rendszert ugyanakkor tilos lesz használni a következő szezontól, mivel a csapatok attól tartanak, hogy a kifejlesztésére túl nagy összeget fordítanának, márpedig ez ellenkezik a költségcsökkentési törekvésekkel. A McLaren sportigazgatója elmondta, a wokingi istálló ennek dacára is fontolgatja a dupla DRS bevetését, csak még nem tudják, érdemes-e áldozni rá.

"Ahogy lenni szokott, ha látunk egy új ötletet, lecsapunk rá. Kielemezzük a megoldást, és amennyiben úgy döntünk, hogy előny származik belőle, hozzálátunk a kifejlesztéséhez" - magyarázta Sam Michael az Autosportnak. "Tanulmányozzuk az összes programunkat, és meglátjuk, ez (a dupla DRS) kivitelezhető-e. A kifejlesztése ugyanis sok munkát emészt fel, és sok erőforrást von el más újításoktól. Ahogy a Lotus kísérletezése mutatja, elég nehéz működőképessé tenni a rendszert."

"Van egy olyanunk, amelyik hasonlít a Lotuséhoz, de nem pontosan ugyanolyan. Arról viszont még nem tudok nyilatkozni, hogy a bevetésére van-e esély."

Michael úgy véli, valószínűleg nagyban befolyásolja majd a McLaren döntését, hogy a Lotus mennyi előnyre tesz szert saját dupla DRS-ével. A sportigazgató szerint ellenfelük autója már jelenleg is "pokolian gyors." A Lotus a tervek szerint a nyári szünetet követő versenyeken már használni fogja a találmányt.