Vágólapra másolva!
A pole pozíciót sorozatban másodszor megszerző spanyol szerint ilyen nehéz körülmények között másodlagos az időeredmény, de nagyon boldog, hogy az élen végzett. Felipe Massa hibázott, így csak a mezőny második feléből kezdheti meg a Német Nagydíjat.

Miután Fernando Alonso a Brit Nagydíjon megszerezte a Ferrari első pole pozícióját a 2010-es Szingapúri Nagydíj óta, Németországban sem volt hajlandó lemondani az első rajtkockáról: a változékony körülmények között futott időmérőn négy tizeddel volt gyorsabb, mint az őt követő Sebastian Vettel. A világbajnokság éllovasa nagyon boldog idei második pole-ja miatt, különösen azért, mert saját bevallása szerint főleg arra koncentrált, hogy ne hibázzon.

"Ilyen körülmények között nagyon nehéz tiszta kört futni, hiszen könnyen a füvön, a kavicságyban vagy a falban köthetünk ki" - nyilatkozta az edzések után a spanyol, akinek sikeréhez valószínűleg az is hozzájárult, hogy riválisaival ellentétben kiállt új esőgumikért a Q3 második felében. "Olyan ez, mintha a túlélésért harcolnánk: az a legfontosabb, hogy körbeérjünk a pályán, és csak utána foglalkozunk az eredményünkkel. Ezért hihetetlenül jó érzés, amikor a rádión közlik az emberrel, hogy megszerezte a pole-t: ilyenkor úgy érzem, mindent beleadtam."

A 2010-es hockenheimi futam győztese magabiztosan várja a versenyt, szerinte száraz és vizes pályán is lehet esélyük a győzelemre. Reméli, hogy tovább növelheti 13 pontos előnyét a bajnokságban. "Arra számítok, hogy az élcsapatok hasonló stratégiát választanak holnapra, de természetesen lehetnek eltérések. A bajnokság szempontjából is elégedett lehetek, hiszen az ellenfeleim közül ketten, (Lewis) Hamilton és (Mark) Webber a negyedik sorból indulnak."

Forrás: Ferrari

A másik Ferrarival Felipe Massa egy hiba miatt nem volt képes hasonló eredmény elérésére. "Nagyon csalódott vagyok" - jelentette ki a 14. rajthelyet megszerző brazil, aki Sergio Pérez büntetése miatt előreléphet egy helyet. "A Q2 elején nem tudtam értékelhető kört futni, mert a 8-as kanyarnál túl szélesen fordultam, pedig a pálya állapota ekkor volt a legjobb. Ebben a kanyarban más az aszfalt, és nagyon könnyen blokkolnak a kerekek, így sok időt veszíthetünk. Ezután nagyon intenzíven esett, és meggyűlt a bajom az aquaplaninggel: arra is figyelnem kellett, hogy a pályán maradjak, és a köridőmön is javítanom kellett volna."

Massa a hibája után Alonsót is feltartotta, a heves esőben majdnem össze is ütköztek. Úgy véli, a mezőny közepéből rajtolva nincs sok esélye kimagasló eredmény elérésére, pedig egész hétvégén biztató tempót mutatott. Ezzel a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry is egyetért. "Felipe is a legjobb helyekért harcolhatott volna, de a Q2-ben futott első körében nem tudott mindent kihozni az intermediate gumikból. A rosszabbodó körülmények miatt ezután nem volt lehetősége a javításra" - magyarázta, majd elárulta, a pénteken szerzett tapasztalatok alapján döntöttek úgy, hogy Alonsót a Q3-ban kihívják kerékcserére.

"Tegnap észrevettük, hogy az esőgumik nagyon hamar túlmelegszenek, és csak az első körökben lehet belőlük kihozni a maximumot" - nyilatkozta. "Azt viszont nem tudom kijelenteni, hogy ez volt a döntő mozzanat az időmérőn - azt is figyelembe kell vennünk, hogy Fernando második etapja alatt sokat javultak a körülmények, így könnyű volt jobb köridőt elérni."