Vágólapra másolva!
A többi motorgyártónál úgy gondolják, 2013 után végén eltűnik a sportágból a Cosworth, mert nem tudják vállalni az új előírások teljesítését.

Nem tűnik sikertörténetnek a Cosworth Forma-1-es visszatérése, amely hamarosan véget is érhet. A brit gyártó néhány éve döntött úgy, hogy 2010-től ismét szállít motorokat a mezőnynek, és noha az első idényükre négy csapattal is szerződést kötöttek, egy év múlva a Caterham (akkori nevén még a Lotus), idén pedig a Williams is motorszállított váltott, így csupán a két sereghajtó alakulat, a Marussia és a HRT maradt az ügyfelük.

Önmagában ez is előrevetíti, hogy a vállalat valószínűleg nem sokáig marad az F1-ben, és a tény, hogy 2014-től bevezetik a hathengeres, V6-os turbómotorokat, tovább erősíti a gyanút, mivel az új erőforrások fejlesztési költségei magasak, és két partnercsapat számára nem érné meg előállítani őket.

A rivális Renault-nál úgy vélik, a Cosworth napjai meg vannak számlálva. "Egészen biztos, hogy nekik befellegzett" - mondta a Renault sportprogramját irányító Jean-Francois Caubet a motorsport-total.com-nak. A Forma-1-es motorszállítók közé várhatóan 2014-ben csatlakozó PURE vezetője, Craig Pollock egyetértett vele. "A Cosworth nem lesz itt 2014-ben" - jelentette ki a GPUpdate-nek. "Bárki bármit mond, egyszerűen képtelenség, hogy elkészüljenek időre."

Jelenleg a Ferrari és a Mercedes szállít még motort a mezőnynek a Renault és a Cosworth mellett. Általános vélemény, hogy utóbbi V8-asai a leggyengébbek.