Vágólapra másolva!
Követniük kellett volna Vettelt a bokszba a verseny végén, bár úgy érzik, csak egy helyet vesztettek, amikor ezt elmulasztották. Alonso ugyanakkor helyesli, hogy megpróbálkoztak az egy kiállással.

A Ferrarinál kénytelen volt mentegetőzni a dühös szurkolók előtt, miután Fernando Alonso a Kanadai Nagydíj utolsó hat körében az elsőről az ötödik helyre zuhant, mert egykiállásos stratégiája az elhasznált gumik hirtelen tapadásvesztése miatt visszaütött. "Megértjük a szurkolóink csalódottságát, de a történteket hűvös fejjel, nem indulatból kell átgondolni" - írták a Twitteren.

Alonsót a győztes Lewis Hamilton mellett a hajrában két olyan versenyző - Romain Grosjean és Sergio Pérez - is megelőzte, akik hozzá hasonlóan egyszer cseréltek kereket. A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint csak azzal hibáztak, hogy amikor a szintén kopott gumikkal küszködő Sebastian Vettel 7 körrel a verseny vége előtt kiment a bokszba, nem követték a példáját. "Talán lemásolhattuk volna, amit Vettel csinált, és mi is kiállhattunk volna: azzal, hogy ezt elmulasztottuk, vesztettünk egy pozíciót, de Fernando egyébként sem végezhetett volna az első három között" - erősítette meg a csapat technikai igazgatója, Pat Fry is.

Alonso, aki elvesztette a vezetést a világbajnokságban is, bár csupán 2 ponttal van lemaradva Hamiltontól, nem volt különösebben csalódott. "Az igazi probléma ma a gumikopás volt, semmiképpen nem a stratégia, amely miatt legfeljebb egy helyet vesztettünk, és ne felejtsük el, hogy az első kiállásnál éppen ugyanezzel a stratégiával kerültünk Vettel elé" - mondta.

"Idén először nem csupán kármentésre törekedtünk, hanem a győzelemre. Ez biztató jel, Valenciában és Silverstone-ban bizonyítanunk kell, hogy nem volt véletlen. Mindenképpen a technikai hátterünkbe vetett megnövekedett bizalommal térünk haza, hiszen hosszú idő óta most tettük meg a legnagyobb lépést az autó fejlesztése terén."

Forrás: Ferrari

Domenicali is úgy vélte, "idén ez volt az első hétvége, amelyen nem hoztuk ki a maximumot a lehetőségeinkből, ez azonban annak is köszönhető, hogy a fejlődésünknek hála merészebb elvárásokkal érkeztünk ide." A Ferrari ugyanakkor a konstruktőrök között elvesztette a harmadik helyet a Lotusszal szemben.

Az istálló másik autóját vezető Felipe Massa a hétvégén meggyőzőben szerepelt, mint a szezon elején, s miután a 2. körben megelőzte Nico Rosberget, az 5. helyen haladt, de aztán megpördült, hátraesett a 19. helyre, és onnan csak a tizedikre tudta felküzdeni magát.

"Nagyon mérges vagyok magamra az 1-es kanyarban elkövetett hibámért" - ismerte el. "Lemaradtam a leggyorsabb bolytól, aztán a gumikon túlságosan rázkódott az autóm, ezért korán ki kellett állnom a bokszba."

"A verseny következő etapját megpróbáltam minél hosszabbra nyújtani, még abban is reménykedtem, hogy nem kell kereket cserélnem többet. Sajnos azonban a verseny végén másodszorra is ki kellett állnom, mert a gumik majdnem a vászonig elkoptak. Talán ha korábban cserélem le őket, megelőzhettem volna (Kamui) Kobajasit, ez azonban nem jelentett volna óriási változást."