Vágólapra másolva!
Erősnek tűnt a Ferrari a Kanadai Nagydíj pénteki edzésein, ezért valószínű, hogy a hétvége hátralevő részében is használják majd az új fejlesztéseket.

Az elmúlt futamokon folyamatosan javuló Ferrari a Kanadai Nagydíj pénteki szabadedzései után is bizakodhat az előrelépésben: a délutáni gyakorláson csak Lewis Hamilton tudott Fernando Alonso és Felipe Massa előtt végezni, ráadásul a harmadik helyen végző brazil hátránya is csupán másfél tizedmásodperc volt.

A jó eredmény részben a Montrealban bevetett új fejlesztéseknek volt köszönhető. A Ferrari két különböző kipufogót próbált ki, valamint módosították a karosszéria hátsó részét és a fékhűtő-csatornát is. "Délelőtt elsősorban az volt a célunk, hogy kipróbáljunk néhány új fejlesztést" - nyilatkozta Alonso, aki délután megpördült, de gond nélkül folytatni tudta az edzést. "Az első visszajelzések biztatóak, de még túl korai lenne következtetéseket levonni - a pénteki eredményt a helyén kell kezelni."

"Délután a két gumikeveréket hasonlítottuk össze. Az egykörös tempónkon próbáltunk javítani, és megvizsgáltuk, hogyan viselkedik az autó magas üzemanyagszinttel" - mondta a spanyol. Szerinte Kanadában különösen nagy jelentősége van a pénteki gyakorlásnak. "Nagyon fontos, hogy megtaláljuk a megfelelő referenciapontokat, különösen a fékezésnél. Az is fontos, hogy rájöjjünk, mennyire kell megközelítenünk a falakat egy gyors kör érdekében, valamint akkor, ha hosszú távon egyenletes köröket akarunk futni."

Massa szerint a Ferrari idén még nem tűnt olyan jónak a pénteki edzéseken, mint Kanadában. "Azt hiszem, elégedett lehetünk, hiszen beváltak a fejlesztéseink, bár még nehéz megmondani, mennyivel tették gyorsabbá az autót. Mindenesetre úgy tervezzük, hogy továbbra is az autó módosított verzióját használjuk" - árulta el. "Úgy tűnik, jó az autó balansza, és kiegyensúlyozott teljesítményre képes."

Az olaszok technikai igazgatója, Pat Fry is megerősítette, hogy valószínűleg kitartanak az újítások mellett. "Két különböző fejlesztésű kipufogót hoztunk ide: az egyik az, amelyiket az elmúlt két futamon használtuk, a másik pedig a jerezi téli teszten bevetett kipufogó újraértelmezett verziója" - magyarázta. "Ma úgy tűnt, az utóbbival jobb teljesítményre voltunk képesek, de természetesen még részletesen ki kell elemeznünk az adatokat, hogy a verseny előtt megfelelően döntsünk."