Vágólapra másolva!
A négyből négyszer a negyedik helyen célba érő Mark Webber viszonylag elégedett az eddigi teljesítményével, azonban minél előbb követné Sebastian Vettelt a dobogó legfelső fokára.

A szezon első három futamán úgy tűnt, Mark Webber jobban alkalmazkodott a Red Bull idei autójához: az időmérőn mindhárom alkalommal Sebastian Vettel előtt végzett, és a bajnokságban is megelőzte csapattársát. Bahreinben azonban a német a pole pozícióból indulva aratott győzelmet, míg Webbert a két Lotus is maga mögött hagyta.

"Örülök, hogy túl vagyunk a Bahreini Nagydíjon. Már várom, hogy visszatérjünk Európába, és végre rendes pályákon versenyezhessünk" - nyilatkozta saját honlapjának Webber, aki úgy véli, a Red Bullnak folyamatos fejlesztésekre lesz szüksége ahhoz, hogy ne maradjon el az élmezőny többi csapatától. "Sok új alkatrészt fogunk bevetni, és az első néhány futam alapján erre szükségünk is lesz. Nagyon szoros a mezőny, de remélem, hamarosan én is dobogóra állhatok."

Az ausztrál mind a négy eddigi versenyen a negyedik helyen ért célba, a gyorsan változó erőviszonyoknak köszönhetően azonban így is csak öt ponttal marad el a bajnokságban élen álló Vetteltől, Lewis Hamiltont pedig egypontos hátrányból követi. "Bosszantó, hogy minden alkalommal ilyen közel kerültem a dobogóhoz. A négy negyedik hely azonban még mindig jobb, mint négy ötödik hely! Összességében azt mondhatom, jól indult számomra a szezon, és a Red Bull is vezeti a konstruktőrök bajnokságát. Ennek ellenére már várom, hogy repülőre üljek, és visszautazzak Európába" - magyarázta.

Eddig mind a négy futamon más csapat pilótái szerezték meg az első helyet, és a versenyhétvégék előtt lehetetlen megjósolni, kinek fog kedvezni az adott pálya. Webber szerint ez a kiszámíthatatlanság az egész idényre jellemző lesz. "A Lotusok meglepően gyorsak voltak Bahreinben, bár a szezon eleje óta tudjuk, hogy remek autót építettek. Ha megnézzük a McLaren és a Mercedes tempóját, láthatjuk, hogy Lewisnak és Jenson (Buttonnak) nehéz napja volt, míg a kínai futamot uraló Nico (Rosberg) itt kevésbé volt versenyképes. Az autók rendkívül érzékenyek a változásokra, és szerintem ez folytatódni fog az idény hátralevő részében is" - vélekedett.

Forrás: Red Bull