Vágólapra másolva!
Fernando Alonso azért nem tett meg mért kört a Q3-ban, hogy a többi, azonos stratégiát követő csapat mégis kiküldje a pályára versenyzőit, s így nekik használt gumin kelljen rajtolniuk.

Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója elárulta az időmérő után, hogy más-más stratégiát találtak ki Alonso és Massa számára szombatra, mindkettőjüknél feláldozták az időmérőt a verseny oltárán. Alonso esetében egy furfangos cselt eszeltek ki. "Fernandónál az élvezett prioritást, hogy új szett közepes gumikat tudjunk megspórolni neki a versenyre, ezért küldtük ki őt kapásból lágy gumikkal a Q1-ben. Ez kicsit kockázatos volt, de működött. Fernandónak sikerült is bejutnia a Q3-ba, de ehhez fel kellett használnia az utolsó szett új lágy gumiját, mert a pálya állapota percről percre jelentősen javult" - nyilatkozta.

"Az utolsó szakaszban úgy döntöttünk, nem futunk mért kört, mert abban reménykedtünk, hogy ezzel a lépéssel pár vetélytársunkat, akik hasonló stratégiát követtek, rá tudjuk venni, hogy mégis megtegyenek egyet. Emiatt arra kényszerülnek, hogy a versenyt használt gumikkal kezdjék meg."

A Ferrari azt használta ki, hogy a mért körrel nem rendelkező versenyzők közül azokat rangsorolják előre, akik legalább nekivágtak egynek, utánuk következnek azok, akik kihajtottak a bokszból, végül azok következnek, akik a garázsban maradtak. Az azonos kategóriába esők sorrendjét pedig rajtszám szerint határozzák meg, ezért Romain Grosjeannak, Sergio Péreznek, Daniel Ricciardónak és Paul di Restának meg kellett tenniük minimum egy mért kört, ha Alonso elé akartak kerülni - így azonban már a használt gumikon is kell majd rajtolniuk. Di Resta kivételével mindannyian jártak is a pályán, bár nem feltétlenül a Ferrari cselére reagálva.

"Felipénél ugyanakkor egy konvencionálisabb stratégiát követtünk, bár így is lehetővé tettük számára, hogy megspóroljon egy új szett lágy gumit holnapra" - tette hozzá Fry. "Ha holnap valaki sok kört tud megtenni fogalom nélkül, tiszta pályán, azzal helyezéseket nyerhet. Reménykedünk benne, hogy mindketten pontszerzők lehetnek."

Forrás: Ferrari
Fernando Alonso

A kilencedik helyen végző Fernando Alonso szerint a hétvégéjük eddig tűrhetően alakul, pedig a pálya nem passzol az autójukhoz. A spanyol a hatodik-hetedik hely környékére várja magát a futamon, mert állítása szerint erre képes az autója. "Ma a nyolcadik és a tizenkettedik hely közötti helyezést volt reális számunkra, tehát a kilencedik hely megfelel a jelenlegi szintünknek" - nyilatkozta.

"Hogy legyen esélyünk bekerülni a Q3-ba, fel kellett használnunk a mind a három szett lágy guminkat, ezért nem maradt friss szett az időmérő utolsó részére. Nem lett volna értelme kimenni a használt lágyakon, akkor arra lettünk volna kényszerítve, hogy olyan gumikkal kezdjük meg a versenyt, amelyek pár kört már teljesítettek"- tette hozzá.

"Most szabadon választhatunk, hogy a közepes vagy a lágy gumikkal kezdjük-e azt a versenyt, amelyik úgy tűnik, hogy nagyon kemény lesz, különösen a gumik számára" - tette hozzá. "Ki kell hoznunk a legtöbbet abból a helyzetből, hogy három szett új közepes gumik van. Fontos lesz a rajt is, hasznos lenne, ha rögtön az indulásnál előrébb tudnánk jönni pár hellyel, mivel számunkra az előzés nem lesz egyszerű."

Forrás: Ferrari
Felipe Massa versenymérnökével, Rob Smedley-vel

Felipe Massa fél másodpercet kapott csapattársától, és csak a 14. lett. "Ez nem ragyogó pozíció, de legalább marad egy szett új lágy gumim a versenyre. Igaz, hogy a pálya állapota percről percre javult, de így sem mondhatom, hogy ha felhasználtunk volna két szett lágy gumit a Q2-ben, akkor bekerültem volna a Q3-ba."

"A sanghaji példából tudjuk, hogy nekünk az előzés nehezebb, mint másoknak. Itt főleg attól szenvedünk, hogy a hajtott kerekek nem tapadnak eléggé a lassú kanyarokból kifelé jövet, ezért számítok arra, hogy védekezős versenyünk lesz" - tette hozzá a brazil versenyző.