Vágólapra másolva!
A Kínai Nagydíj három legrövidebb bokszkiállását a Ferrari teljesítette. Fernando Alonso 3,9 másodperccel kevesebbet töltött a bokszban, mint a közvetlenül mögötte végző Kamui Kobajasi.

A Ferrari már a melbourne-i idénynyitón feltűnést keltett különösen rövid kerékcseréivel. Noha a következő versenyen, Malajziában ezen a téren nem nyújtottak kiemelkedő teljesítményt, múlt vasárnap Kínában, ahol ismét szokványosak voltak az időjárási körülmények, megint rendkívül gyorsan végeztek a szerelőik.

Olyannyira, hogy az egész futam három legrövidebb bokszkiállását - 20,024, 20,051, valamint 20,136 másodperc alatt - a Ferrari versenyzői teljesítették. A listán Lewis Hamilton volt a következő 20,177 másodperces kiállásával, de a legtöbben 21 másodpercnél is többet tartózkodtak a bokszutcában. Fernando Alonso a Kínai Nagydíj alatt összesen 3,902 másodperccel kevesebbet töltött bent, mint Kamui Kobajasi, aki alig 1,464 másodperccel mögötte szelte át a célvonalat - vagyis alighanem legalább egy értékes pontot köszönhet a szerelőinek.

"Egy ilyen sűrű mezőnyben létfontosságú, hogy odafigyeljünk ezekre a részletekre" - mondta később. "Pontokat és pozíciókat érhetnek, amelyek a szezon végén döntőnek bizonyulhatnak majd."

A Ferrari annak ellenére tudott lefaragni a kiállások idejéből, hogy erre a szezonra betiltották a héliummal működő, a megfelelő nyomaték elérése után automatikusan kikapcsoló légkulcsok használatát, ami kerékcserénként állítólag legalább 2 tizedes veszteséggel jár. A tavalyi Kínai Nagydíj legrövidebb kiállása (Michael Schumacheré) mégis 20,522 másodpercig tartott, a Ferrari legjobbja pedig 21,168-ig. Ezen most egy teljes másodpercet faragtak.

A kiállások tavalyi királya, a Mercedes viszont elvesztette a trónját, és idén egyelőre nem képes kiemelkedő teljesítményre a bokszban. Sőt Schumacher egy valószínűnek tűnő dobogós helyet veszített el, amikor kiesett, mert a versenyen nem rögzítették rendesen a jobbelső kerekét.