Vágólapra másolva!
Schumacher kicsit beragadt, Button és Hamilton viszont nagyon élt a shanghaji verseny rajtjánál. Kész csoda, hogy Vettel csapnivaló rajtja után felért az ötödik helyre.

Forrás: AFP

Két Mercedes, majd egy Sauber és egy Lotus - az utóbbi években nem éppen ezt szokhattuk meg a Forma-1- es versenyek rajtjánál. Sokan számíthattak teljes csodára, amikor a két McLaren és a két Red Bull egyáltalán nem tud beleszólni a dobogósok csatájába, de nem így történt. A mclarenes nagyfiúk ezt már a rajtnál jelezték.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=WdKpJfJxyHCZqd58

Nico Rosbergnek kulcsfontosságú volt, hogy ő jöjjön el legjobban a verseny rajtjánál, mert ha valami hiba miatt Michael Schumacher befér mellé az első jobbosban, akkor Schumi árnyékában másoknak is lett volna esélye Nicót támadni. Rosberg azonban nem adta meg az esélyt, sőt még Schumacher ragadt be. Elvileg ezt a hibát a mögötte lévő másik két srácnak illett volna kihasználni, de Kobajasi talán még a hétszeres világbajnoknál is rosszabbul indult. Amíg Schumacher a megmozdulás után viszonylag hamar erőre kapott, és taktikusan behúzódott középre, addig Kobajasi csak szédelgett a pályán. Jobbról a jobban induló Kimi Räikkönen támadta be, majd balról megérkezett a verseny legjobb rajtját produkáló Jenson Button.

Itt azért látszott a különbség, hogy ki mennyire magabiztos ilyen helyzetben, hiszen hibája ellenére Schumacher simán megtartotta a második helyet, Button meg úgy lépte át kívülről Kobajasit és Räikkönent, mintha ez lenne a legtermészetesebb dolog. Külső ívről nem volt kíméletes, bejött neki. Kimi így csak negyedik lehetett, míg Kamui addig bizonytalankodott, hogy még Hamilton is bebújt mellé. A japán láthatóan kicsit kiesett a ritmusból, hiszen sosem tudott ideális helyen kanyarodni, de azért próbálta tartani magát. A következő balos a japán fiúnak kedvezett, belül tudott maradni, de Lewis kívülről is legalább olyan jól fordult, így a következő féktávon már egyszerű volt a képlet: a jobbos visszafordítóban Lewis sokkal jobb helyen van, övé lesz az ötödik pozíció.

Forrás: AFP

Hamilton egyébként Buttonhoz hasonlóan nagyon jól kapta el a rajt pillanatát, és jó érzékkel váltott oldalt akkor, amikor látta, hogy Button balról támad. Ez elvonta Kobajasi figyelmét, így volt esélye, hogy jobbról bebújjon mellé. A Lewis elöl rajtoló Mark Webber azonban rosszul indult, így már csak azt konstatálhatta, hogy Hamilton elviharzik előtte keresztbe. Innentől ő is taktikusan középre helyezkedett, hogy mind a két oldalt legyen esélye védeni. Szüksége is volt erre, mert a nyolcadik helyről kiválóan startoló Sergio Pérez megérkezett mellé balról, és Button leutánozva kívülről körbe is autózta volna, ha Webber nem elég kemény. Mark azonban odatette magát, de ettől függetlenül a hármas kanyarban már elvesztette hatodik helyét, igaz utána egyből visszatámadott.

Érdekes módon a kilencedik helyről kiválóan induló Fernando Alonso nem tudott ebből profitálni, ő Pérez külső támadását kihasználva belül akart elmenni, de Webber neki becsukta a kaput, így Fernano a kanyarokon keresztül egymás mellett haladó Pérez-Webber páros miatt még támadni sem tudott. Fernando egyébként már annak is örülhetett, hogy az első kanyarban Romain Grosjean nem ütötte ki, ugyanis a francia fiú beül szeretett volna valamit kezdeni, de igazából ő sem láthatta ehhez a helyet, mert a féktáv végén majdnem elvitte az első szárnyával a spanyolt, és keresztbe kisodródott a külső ívre. Még szerencse, hogy nem jött ott senki. Grosjean manővere a tizenkettedik helyről nagyszerűen rajtoló Felipe Massát is meglepte, aki egy kicsit megtorpant, így őt a hátulról szintén nagyon jól rajtoló Bruno Senna pöckölte meg kicsit. Senna szárnynak a széle megsérült, de így is teljesíteni tudta a versenytávot.

Forrás: AFP

A Kínai Nagydíj legrosszabb rajtja cím egyértelmű győztesen Sebastian Vettel, aki egy gyalázatos beragadás után még hármat rontott amúgy is csapnivaló rajthelyezésén. A verseny folyamán azonban ismét zseniálisat futott, hiszen a tizennegyedik helyről végül ötödik lett.