Vágólapra másolva!
A kilencedik helyen végzett Fernando Alonso, és a 13. helyen befutó Felipe Massa is csak nehezen tudott előzni Kínában, mert a pálya hosszú egyenesében lassú volt az F2012. A brazil állítja, ennek ellenére előreléptek az első két versenyhez viszonyítva.

A szepangi győztes Fernando Alonso a kilencedik helyről indulva a kilencedik helyet szerezte meg a Kínai Nagydíjon, ami többé-kevésbé megfelel az autója jelenlegi képességeinek. "Tudtuk, hogy nehéz verseny lesz, és így is lett. Mindig forgalomban voltunk, anélkül, hogy kihasználhattuk volna az autó teljes potenciálját. Ha mások mögött megy az ember, a gumik sokkal könnyebben elkopnak. Amikor a háromkiállásos stratégiára váltottunk, az azt jelentette, hogy előzésekre kényszerülünk, de kiderült, hogy a végsebességünkkel ez szinte lehetetlen a hosszú egyenesben. Éppen ezért találnom kellett előzési pontokat a pálya más pontjain" - nyilatkozta a spanyol versenyző.

"Ettől nyilvánvalóan nem lettem optimistább Bahrein előtt, ott a hajtott kerekek tapadása és a végsebesség elsődleges fontosságú, mi meg éppen ezeken a területeken vagyunk a legjobban elmaradva. Jövő héten ismét az lesz a helyzet, hogy megpróbáljuk minimalizálni a veszteségeket" - tette hozzá. "Spanyolországba nagy fejlesztési csomaggal érkezünk majd, de így tesznek a többiek is, ezért nem várok olyan csodát, hogy egy másodperccel gyorsabbá válunk a többieknél."

Forrás: Ferrari
Csak Alonso szerzett pontot ismét

Felipe Massa most sem szerzett pontot, de mégis ez volt idei legjobb versenye. Csak 5,5 másodpercet kapott csapattársától a leintéskor, a szoros mezőny miatt azonban ez is négy helyezést jelentett. "Ami a futamon nyújtott teljesítményünket illeti, előreléptünk az első két nagydíjhoz viszonyítva. Ma végre sikerült egy normális versenyt futnom, és tudom, hogy mindent megtettem, amit lehetett."

A brazil eggyel kevesebbszer járt a bokszban, mint csapattársa. Alonsóhoz hasonlóan ő is az alacsony végsebesség miatt küszködött leginkább. "A kétkiállásos taktika jó döntésnek bizonyult, de a futam alakulását figyelembe véve talán jobb lett volna, ha más időpontot választunk a kerékcserékhez. A leintés után persze könnyen beszél az ember. Minden egyes alkalommal forgalomba tértem vissza, és az alacsony végsebesség miatt is hátrányba kerültem - jelenleg ez az egyik legnagyobb probléma az autónkkal. "

Forrás: Ferrari
Massa a rajt után

Stefano Domenicali csapatfőnök szerint jobb eredményt is elérhettek volna. "Nincs okunk arra, hogy titkoljuk csalódottságunkat. A végsebesség hiánya - ami az F2012 egyik legnagyobb hibája - főleg Alonsót gátolta meg abban, hogy a legtöbbet kihozza a stratégiájából. Pedig volt olyan pillanat, amikor úgy tűnt, még a legjobb ötbe is bekerülhet."

"Elég szokatlan verseny volt, ahogy az időmérő is. Láttunk néhány meglepetést az előrejelzésekhez képest. Szerintem érdemes mély elemzést készíteni a futam lefolyásáról, hogy megpróbáljunk rájönni, hogyan birkózhatnánk meg legjobban a következő versennyel."

"A szezon mostani szakaszában a maximumot kell kihoznunk az autóból a pályán, és ki kell használnunk minden lehetőséget, de a legfontosabb munka Maranellóban folyik, főleg az aerodinamikai területen. Fel kell gyorsítanunk a fejlesztések bevezetését, sebességet kell váltanunk" - tette hozzá Domenicali.