Vágólapra másolva!
Kimi Räikkönen idei legjobb rajthelyét szerezte meg a Kínai Nagydíjon, mégsem volt elégedett az autó tempójával. A Lotus új fejlesztései nem váltak be.

Visszatérése utáni legjobb eredményét érte el Kimi Räikkönen a Kínai Nagydíj időmérő edzésén: a finn az ötödik legjobb időt autózta, a második helyen végző Lewis Hamilton büntetése miatt ráadásul egyet előreléphet, és Kamui Kobajasi mellől, a második sorból várhatja a rajtot. Ennek ellenére nem volt túl boldog az időmérő után, ő ugyanis jobb teljesítményt várt a Lotustól.

"A rajthelyemmel nincs gond, a köridőket elnézve azonban csalódtam az autó tempójában. Igaz, hogy Lewis büntetése miatt előrelépünk egy hellyel, de nem voltunk olyan gyorsak, mint kellett volna, különösen a pole pozíciós időhöz viszonyítva" - utalt Nico Rosberg eredményére, aki Hamiltont is fél másodperccel utasította maga mögé, Räikkönent pedig nyolc tizeddel.

A Lotus számos új alkatrésszel érkezett Sanghajba. A szabadedzések előtt abban reménykedtek, hogy körönként két tizedet is javulhatnak, ezt azonban nem sikerült elérniük. "Kipróbáltunk pár fejlesztést a hétvége során, de nem úgy működtek, ahogy szerettük volna, ezért visszatértünk a korábbi verzióhoz. A mostani verseny előtt nem vagyunk olyan magabiztosak, mint az előző két futamon, de legalább jobb helyről indulhatunk" - magyarázta Räikkönen, aki vasárnap szeretne a rajthelyénél előrébb végezni, tehát a 2009-es Olasz Nagydíj óta először ismét dobogóra állna.

Forrás: Lotus

Csapattársa, Romain Grosjean vegyes érzésekkel fejezte be az időmérőt. Úgy véli, a tizedik helynél előrébb is végezhetett volna, ha Räikkönenhez hasonlóan ő is tud spórolni a gumikkal. "A Q2-ben nagyon rosszul sikerült az első köröm, ezért arra kényszerültem, hogy az összes új szett lágy abroncsot elhasználjam" - mondta a francia, aki így egyetlen mért kört sem tett meg a Q3-ban. "Nem lett volna értelme annak, hogy megpróbáljunk versenyképes köridőt elérni az utolsó szakaszban. Kár érte, mert a Q2-ben jó volt a tempónk. Sokkal jobban érzem magam az autóban, azt hiszem, ez a köridőimen is látszik."

A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane sajnálja, hogy nem váltak be az új fejlesztéseik, de biztos benne, hogy a jövőben többet is ki tudnak hozni az autóból. "Az új alkatrészek többsége nem győzött meg minket a tegnapi edzéseken, ezért szinte teljesen visszatértünk ahhoz a verzióhoz, amit Malajziában használtunk. Ez az oka annak, hogy nem tudtuk kihozni az autóból a benne rejlő tempót, de remélhetőleg hamarosan az új elemek is működni fognak."