Vágólapra másolva!
Ross Brawn szerint nem az a baj, hogy az autójuk túlságosan koptatja a gumikat, de meg kell fejteniük a "talányt", hogy a versenyen vajon miért lassabbak, mint az edzésen.

Bár a Malajziai Nagydíjon a kusza időjárási viszonyok miatt nehéz volt következtetni az erőviszonyokra, és a McLaren illetve a Red Bull is rendellenesen lassúnak tűnt, a Mercedesnél annyit leszűrtek, hogy a versenyen valóban túl gyengék az időmérőhöz képest.

Michael Schumacher ugyan nem tudta megmutatni, hogy mire lett volna képes, mert rosszul rajtolt, aztán már az első körben összeütközött Romain Grosjeannal, de akkor sem volt esélye az előrébb jutásra, amikor senki nem akadályozta. "Az újraindítást követően a tempónk nem volt túl rossz, de rengeteg csapaté szinte egyforma volt, ezért előzni nem lehetett" - mondta a német, aki végül a 10. helyen ért célba.

"A mai nap alapján nyilvánvalóvá vált, hogy rengeteg dolgunk lesz, ha az edzéstempónkat a versenyre is át akarjuk menteni, de biztosra veszem, hogy a srácok máris gondolkodnak a megoldáson. Ezt azonban egyik napról a másikra nem leszünk képesek megtalálni."

A csapatfőnök Ross Brawn is elismerte, hogy a Mercedesnek egy "talányt" kell megfejtenie az autójával kapcsolatban, amely az időmérőn még a 3. helyre repítette Schumachert. "Egy ilyen ígéretes edzés és a pénteken magas üzemanyagszinttel teljesített erős etapok után a versenyen ma nem bántunk jól a gumikkal" - mondta. "Úgy tűnt, bizonyos szűk tartományokban sikerül őket rendesen munkára fognunk, máskor viszont teljesen elvesztettük a fonalat. Nem hiszem, hogy túlságosan koptatjuk a gumikat. Csak nem használjuk őket megfelelően. Ezt a problémát orvosolnunk kell, ha előre akarunk lépni az autóval."

Forrás: AFP

Nico Rosberg az újraindítás után azonnal kiment a bokszba intermediate-ekért, s ennek köszönhetően felkapaszkodott a 4. helyre, de később olyan ütemben koptatta el a gumikat, hogy mindössze 13 kör elteltével vissza kellett térnie egy új szettet vételezni. Schumacher ezzel szemben kihúzta egyetlen garnitúrával, mielőtt a többiekkel együtt slickekre váltott.

Rosberg, akit a 13. helyen intettek le, nem tagadta, hogy gondjai voltak az interekkel, de hozzátette: "Pozitívum, hogy az utolsó etapban, a slickeken jó tempót tudtam diktálni, és mivel kíméltem a gumikat, megelőztem Jenson (Buttont)."