Räikkönen nyerte az utolsó tesztnapot
2012. március 04. 09:22
Köszöntünk mindenkit az előszezon utolsó tesztnapjáról élőben írt tudósításunkban! Szokás szerint egész nap sok információval igyekszünk majd szolgálni a csapatok felkészüléséről. Barcelonában ma szép idő van, a levegő 16, a pálya 12 fokos, a tegnapi eső már régen elment.
A ma autóba ülő pilóták: Vettel, Alonso, Schumacher, Hamilton, Hülkenberg, Raikkonen, Kobajasi, Ricciardo, Petrov és Senna, valamint Maldonado felváltva vezeti a Williamst.
Kimi Räikkönen közvetlenül az ebédszünet előtt futotta meg 1:22,030-as körét, amely nem csak a nap, de a kétszer négy napos barcelonai előszezoni teszt legjobb köre is volt egyben. A reggelnél jóval szelesebb délutánon már a lotusos finn is a versenyszimulációt gyakorolta, 66 kört tett meg ekkor négy etapban három szett lágy és egy szett kemény gumin. Az etapok alatt a gumikopása is elég visszafogott volt, amit jól jelez, hogy egyik etapjában sem volt 1,8 másodpercnél nagyobb különbség a legjobb és a legrosszabb köre között. Összesen 121 kört tett meg vasárnap a 2007-es világbajnok, ami csak 11 körrel kevesebb két komplett versenytávnál.
Kedvező gumikopási mutatói ellenére a versenytempója mégsem volt olyan jó a finn versenyzőnek, mint Lewis Hamiltonnak, aki hasonló versenyszimulációja alatt átlagosan 0,2 másodperccel ment gyorsabb köröket Räikkönennél. A McLaren brit versenyzője ugyan a leggyorsabb körök listáján csak a hatodik lett, négy tizeddel elmaradva a finntől, de a megtett körök számát tekintve a holtversenyben a második helyen végzett 115 körrel.
Pontosan ugyanennyit ment Fernando Alonso is a nagy számban összegyűlt hazai szurkolótábora előtt. A spanyol ferraris délelőtt még vezetett a 1:22,250-es körével, de aztán Räikkönen rávert bő két tizedet. Alonso szombaton azt nyilatkozta az egyik spanyol televíziónak, hogy az első futamokon szenvedni fognak, mert az autó jelenleg nem 100 százalékos. A kétszeres világbajnok versenyszimulációját délután kétszer is meg kellett szakítania a piros zászlók miatt: először Kamui Kobajasi alatt állt meg a Sauber motorhiba miatt a 4-es kanyarnál, aztán fél órával a leintés előtt ugyanitt sodródott le az útról Vitalij Petrov a Caterhammel.
Kimi Räikkönen, a teszt leggyorsabbja
Pat Fry, a Ferrari tavaly kinevezett, mindig pesszimista technikai igazgatója borúsan látja az F2012-es jelenlegi állapotát. "Csalódott vagyok a jelenlegi teljesítményszintünk miatt, szerintem még sok munkánk van" - nyilatkozta Fry az Autosportnak. Az, hogy múlt héten megváltoztattuk a kipufogó helyzetét, kissé veszélybe sodort minket, most megpróbáljuk optimalizálni ezt." Tudjuk a múltból, hogy ki milyen üzemanyagszintekkel szokott menni, tehát van egy elképzelésünk arról, hogy hol vagyunk, de ha ők változtattak az elmúlt két-három év gyakorlatán, akkor depresszióssá is válhatok, vagy még csalódottabbá, esetleg kevésbé csalódottá, nem tudom" - nyilatkozta az Autosportnak.
Bruno Senna
Kisebb meglepetésre Bruno Senna szerezte meg a harmadik helyet a Williams új autójával. "Termékeny reggelünk volt, sok gumitesztelést és aero-tesztelést hajtottunk végre. Érdekes volt látni az autó fejlődését. Mindent egybevetve jó napokat töltöttünk Barcelonában. Még mindig fejlődünk, de úgy érzem, jó pozícióban megyünk Ausztráliába"- nyilatkozta Bruno Senna. A brazil csak délelőtt vezetett, délután már Pastor Maldonado váltotta az FW34-esben. A venezuelai 48 kört tett meg délután, a legjobb ideje a 9. helyre volt elég, több mint egy másodperccel csapattársa mögött.
Olyan szoros volt az élmezőny, hogy a negyedik helyen végző Nico Hülkenberg is csak 28 századot kapott Räikkönentől a Force Indiával. "Sokat mentünk ma, remélhetőleg, amikor átrágjuk magunkat az adatokon, sokat fogunk tanulni belőlük. A versenyhétvége-szimuláció hasznos volt, de sajnos a versenytávomat idő előtt félbe kellett szakítani, ezért majd Paul (Di Resta, a csapattársa - a szerk.) tegnapi adataira kell hagyatkoznunk. Mindig több időt szeretne az ember az autóban tölteni, de szerintem elégedettek lehetünk azzal, ahogy a három tesztünk lement. Még mindig találnunk kell egy kis extra teljesítményt, mert az egész mezőny nagyon sűrűnek és versenyképesnek tűnik. Azt várom, hogy Melbourne-ben extrém szoros lesz az időmérő" - nyilatkozta Hülkenberg a nap végén.
Nico Hülkenberg vasárnap
Ötödik lett a már emlegetett Kamui Kobajasi, hatodik Hamilton, hetediknek Petrov ért be a Caterhammel. Csapatfőnöke, Tony Fernandes nem győzte dicsérni az orosz teljesítményét és hozzáállását. Csak nyolcadikként végzett Michael Schumacher a Mercedesszel, a hétszeres világbajnok majdnem egész nap tízkörös etapokat gyakorolt, főleg lágy gumikon. Ezekben az etapokban 3,5 másodperc körüli volt a lassulása a vége felé az első körökhöz képest, ami a Mercedes fokozott gumikoptatását jelezheti. Schumacher azonban a nap végi sajtótájékoztatón kijelentette, hogy nem aggódik a gumikopás miatt, és hogy továbbra is a Red Bullt látja a legerősebbnek. "A jó dolog az, hogy kimondottan sokat dolgoztunk az autón, és javítottunk is rajta, de mindig egy kérdés, hogy mennyit haladtunk előre. Az elmúlt két évhez képest sokkal jobb a felkészültségünk. Az autó a legelső pillanattól jónak érződött, és ezen csak javítottunk a tesztelés alatt."
Dietrich Mateschitz, a Red Bull alapítója és tulajdonosa nem lehetett túl boldog, amikor meglátta az eredménylistát a nap végén, ugyanis a két csapata volt a végén. Tizedikként végzett az ausztrál Daniel Ricciardo a Toro Rossóval, utolsóként pedig az aktuális világbajnok.
Sokat szerelt vasárnap a Red Bull
Sebastian Vettel csak 23 kört tett meg vasárnap, mert reggel kicsúszott, és összetörte a Red Bull új első szárnyát. Közel három órába telt, mire visszatérhetett a pályára, de kilenc kör megtétele után meg a váltója romlott el, ami újabb elhúzódó szerelést jelentett. Szemtanúk szerint még a technikai igazgató, Adrian Newey is a váltóolajban térdelt a világbajnok csapat garázsában. Amikor kijött a garázsból Vettel, autóját mindig esernyőkkel takarták el a szerelők a kíváncsi tekintetek elől.
"A váltóprobléma felborította az egész napunkat. Ez után nem sok konstruktív dolgot tudtunk elvégezni. Nem lenne fair, ha ítéletet mondanék az új fejlesztési csomagunkról, mert alig mentem pár kört ma. Szerintem a tegnap egy nagy lépes, és egy jó nap volt Mark számára, ebből meríthetünk" - nyilatkozta Vettel a nap végén.
A finn versenyszimulációja legalább olyan jó a Lotusszal, mint két napja Grosjeané. Konstans köröket futott: 1:30.141,1:31.722, 1:29.357, 1:29.776, 1:29.914, 1:30.325, 1:30.570, 1:30.941, 1:30.949, 1:31.340, 1:32.582, 1:31.746.
A köridők: 1:28.195, 1:28.320, 1:28.752, 1:29.039, 1:29.342, 1:29.672, 1:29.688, 1:30.086, 1:30.847, 1:31.460.
Látszik, hogy a gumikopás komoly gond az amúgy jónak tűnő Mercedes W03 esetében, az etap első és utolsó köre között 3,3 másodperc volt a különbség!
Az összes autóval megtették az ellenőrző köröket a versenyzők, hamarosan elkezdődik az igazi tesztelés. Vettel autójának a hátsó részén nagyon takargatták a szerelők, amikor kijött a garázsból, és akkor is, amikor visszament. Állítólag új hátsó szárnyat próbálgat a világbajnok, de van egy periszkópszenzor is az autóján. A szerelők a két hátsó kerék előtti területet takargatták esernyőkkel.
Kobajasi futotta meg az első mért kört, ideje 1:25,299. Utána nem sokkal Hülkenberg is ment egy gyors kört, az ő ideje 1:26,701. Kobajasi gyorsan javított 1:24,922-re. Ricciardo csak 1:29-es körre volt képes.
A Toro Rosso versenyzője áll az élen a köridő táblázaton 1:24,492-es körével. Kobajasi nagyjából fél, Hülkenberg és Senna egy másodperccel marad el mögötte. A többieknek még nincs mért körük.
A jelöletlen gumik az Pirelli egy egyelőre meg nem nevezett gyárából származnak. Azért kaptak belőle 2-2 szettet a csapatok, hogy kipróbálhassák őket, és megbizonyosodhassanak, hogy tökéletesen működnek. Ezek egyébként teljesen megegyeznek összetételüket tekintve a normál, jelölt abroncsokkal. Ez egy vészterv része, arra az esetre, ha valami történne a Pirelli törökországi gyárával, és ott hirtelen nem tudnának F1-es gumikat gyártani.
A brit 1:24,105-ös kört futott a McLaren MP4/27-essel, kemény gumikon. Ez majdnem 4 tizeddel jobb a második helyen álló Ricciardo idejénél.
A brit 1:24,082-es kört futott, ezzel továbbra is a mai nap leggyorsabbja. Másodiknak Räikkönen jött fel 1:24,416-os körével. A Lotus szerint délelőtt a beállításokkal, délután pedig versenyszimulációval fognak foglalkozni.
A jelöletlen gumikkal a brazil williamses 1:23,425-ös kört repesztett, ezzel 35 századot Räikkönennek, aki időközben feljött másodiknak. Még ez a Senna-kör is közel másfél másodperccel lassabb a tegnapi legjobb időnél, ami 1:22,094 volt, és Pérez futotta.
A spanyol veterán szerint egy győzelemmel érne fel, ha hétfőn mehetnének pár kört az új HRT autóval. Állítása szerint a versenygép teljesen új lesz, nem a tavalyi sikertelen autó továbbfejlesztése. Eredetileg vasárnap szerették volna kipróbálni, de ma még nem ér oda Barcelonába az autó a müncheni gyárból.
Holnap már nem tart a hivatalos teszt, de a szabályok szerint "reklámfilm forgatási céllal" mehetnek vele, de csak korlátozott számú kört és csak a régi gumikkal. Pedro de la Rosa szerint ez sem gond, ő már azzal is elégedett elnne, ha pár kör összejönne, és nem Ausztráliában tenné meg az első métereit az új autó. Korábban sosem tudott a spanyol kiscsapat a szezon előtti teszteléseken résztvenni.
1. Senna (Williams FW34) 1:22.663 - 15 kör
2. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.733 - 17 kör
3. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:23.218 - 17 kör
4. Räikkönen (Lotus E20) 1:23.775 - 11 kör
5. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:24.492 - 13 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:24.922 - 20 kör
7. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:25.293 - 12 kör
8. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:25.718 - 7 kör
9. Petrov (Caterham CT01) 1:26.873 - 8 kör
A brit a célegyenesben felállított sebességmérő berendezés szerint 291,1 km/órás sebességet ért el, eddig ma senki sem volt gyorsabb nála.
A Sauber jelentette, hogy a levegő 10, a pálya 12 fokos.
A világbajnok a tegnap bemutatott, átfogó frissítési csomaggal próbálgatja a Red Bullt, a vadonatúj hátsó szárnyon egy érdekes, függőlegesen kiemelkedő mérőberendezést visel. Egyelőre gyors kört még nem tett meg.
A spanyol 1:22,477-es kört futott a jelöletlen Pirellikkel.
A Force India német pilótája harmadiknak jött fel 1:23,005-ös körével. Schumacher 1:25,428-at ment, de ezzel is az utolsó jelenleg.
Az ausztrál tegnap befejezte az előszezoni tesztelést. Az Autosportnak úgy nyilatkozott, sokkal jobban érzi magát az autóban, mint egy éve ilyenkor. Nagyobb az önbizalma mint tavaly, úgy érzi, még megvan benne az a lendület, amivel megnyerte a tavalyi utolsó versenyt Brazíliában.
Webber azt is elmondta, hogy véleménye szerint nem tekinthető nagy frissítési csomagnak a tegnap kipróbált pár újdonság az RB8-ason, inkább apró aerodinamikai fejlesztéseknek titulálta őket, érzése szerint alig változott meg tőlük az autó.
A hétszeres világbajnok 1:23,310-es kört futott a Mercedesszel.
A finn tegnap befejezte az elsőszezoni tesztelést, ma már Petrov vezeti a Caterhamet. Véleménye szerint 0,3 másodpercen belülre kerülhetnek idén egy körön a középmezőnyhöz képest, ami hatalmas előrelépés a tavalyi tempójukhoz képest. A finn szerint a múlt heti barcelonai teszthez képest sokat javult a CT01 tapadása a kanyarok bejáratánál, főleg az első tengelyen.
A spanyol 1:22,25-ös kört ment a Ferrarival szuperlágy gumikon, ami már csak két tizeddel rosszabb Pérez tegnapi első idejétől, ami egyébként az előszezoni tesztsorozat legjobb körei volt egyben.
Gary Anderson, az Autosport technikai szakértője szerint idén jó időmérős teljesítményt várhatunk az olasz istállótól, de a versenytempójuk még nincs a legjobbak szintjén.
1.Alonso (Ferrari F2012) 1:22.250 - 28 kör
2.Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:22.649- 22 kör
3.Senna (Williams FW34) 1:22.663- 25 kör
4.Räikkönen (Lotus E20) 1:22.723- 25 kör
5.Hamilton (McLaren MP4-27) 1:23.218- 30 kör
6.Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:23.310- 24 kör
7.Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:23.930- 22 kör
8.Kobajasi (Sauber C31) 1:24.549- 31 kör
9.Petrov (Caterham CT01) 1:24.966 - 21 kör
A brazil 1:22,296-os kört futott a Williams FW34-essel lágy gumikon, ezzel 46 ezredre megközelítette Alonso idejét.
A világbajnok még csak hat ellenőrző kört tett meg agyontakargatott, frissítéseket hordozó autójával ma, pedig a többiek már 25-30 körnél járnak. Itt egy kép arról, hogyan próbálják a szerelők esernyőkkel takargatni az autó átdolgozott részeit.
A finn 1:22,652-es kört futott légy gumikon, ezzel most a negyedik helyet foglalja el.
A Toro Rosso 22 éves ausztrál versenyzője tegnap 131 kört tett meg, volt időmérő és versenyszimulációja is, és délután még az esőgumikat is kipróbálta. Legjobb ideje (1:22,155) a harmadik helyre volt elég szombaton. A szombati programja végén úgy nyilatkozott, hogy szerinte idén a középmezőny szorosabb lesz, mint tavaly, de ez jó lehetőséget jelent majd a Toro Rossónak a rendszeres pontszerzésre. A nagy csapatokat nem látja elérhetőnek.
Ma eddig 33 kört tett meg, a legjobb ideje 1:23,393.
Ez az egyik leghosszabb etap volt a ma látottak közül a német nem javított legjobb idején, átlaga 1:25,491 volt.
A világbajnok végre kimerészkedett, első mért köre 1:23,608 volt, ami a nyolcadik helyre elég pillanatnyilag. A második köre viszont már 1:38-as volt, ami arra enged követleztetni, hogy még mindig nincs minden rendben az autóval.
Nagyon furcsa szögben áll az RB8 első szárnya, az alsó síkja kb. 25 fokos szöget zár be az az aszfalttal. A német Auto Motor und Sportnál egyenesen hólapátnak csúfolták az alkatrészt.
Hülkenberget teszította lejjebb az eredménytáblázaton 1:22,301-es körével a finn. Ez az idő csak öt ezreddel rosszabb Sennáénál, és öt századdal Alonsóénál.
A világbajnok köridejei az etapban: 1:23.608, 1:38.850, 1:23.733, 1:23.992, 1:24.672. Amikor bejött a bokszba, most nem takarták el az autóját a szerelők esernyőkkel.
1. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.250 - 43 kör
2. Senna (Williams FW34) 1:22.296 - 46 kör
3. Räikkönen (Lotus E20) 1:22.301 - 36 kör
4. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:22.649 - 34 kör
5. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:22.737 - 45 kör
6. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:23.310 - 37 kör
7. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:23.393 - 39 kör
8. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.608 - 13 kör
9. Petrov (Caterham CT01) 1:24.093 - 33 kör
10. Kobajasi (Sauber C31) 1:24.549 - 39 kör
A német ideje 1:22,484, a japáné 1:23,200. Az ötödik és a hatodik helyet foglalják el a tabellán.
A világbajnok a közepes keverékű gumikkal hajtott ki a bokszból. Áramlásjelző festék van az első szárnyán és az orrkúpján a Red Bullnak.
A Williams a twitteren bejelentette, hogy Bruno Senna befejezte az előszezoni tesztelést. Ma semmiféle meghibásodás nem hátráltatta a grove-i csapatot, délután Pastor Maldonado kap lehetőséget.
A japán sauberes 1:22,386-os kört futott szuperlágy gumikkal az időmérő szimuláción, ez csak 136 ezreddel marad el Alonso idejétől. Már 48 kört tett meg, de Hamilton, Ricciardo, Alonso és Senna még nála is többet ment ma.
A német szuperlágy gumikkal időmérőt szimulál, a köre végén 1:22,312-nél állt meg a stopper, ami a negyedikhelyre jó. Az első szektorban abszolút időt ment, a másodikben személyes rekordot, de a harmadik szektor nem jött össze.
Christina Horner az Auto Motor und Sportnak elárulta, hogy az egyik első ellenőrző körében Vettel lecsúszott a pályáról, ezért az autót alaposan át kellett nézni, mire újra kiengedték a pályára. Kissé fura,, hogy ez az ellenőrzés több mint két órát vett igénybe, és korábban még az első szárny is teljesen más szögben állt...
Vettel még mindig csak 15 kört tett meg, és tabella utolsó helyén áll.
A spanyol napsütés hatására az aszfalt hőmérséklete elérte a 30 fokot, a levegőé pedig a 15-öt.
A brazil 10, az ausztál 11 körös etapot teljesített legutóbb, ennél hosszabbat ma még senki sem ment. Senna az etap végén 2,5 másodpercet, Ricciardo viszont csak egyet lassult az etapban futott legjobb köréhez képest. A Toro Rosso kíméletes a gumikkal?
Fura, hogy jelenleg senki sem tartózkodik kint, pedig ez a szezon előtti utolsó tesztnap.
Alonso, Petrov és Schumacher visszatért a pályára. Szemtanúk szerint egyik nap sem volt ekkora tömeg a fő tribünön, ennek oka az, hogy hétvége van, és Alonso vezeti a Ferrarit, nem Massa.
Az orosz 1:22,795-öt, a német 1:22,939-es kört ment, előbbi szuperlágy, utóbbi lágy gumikon. A hetedik és a nyolcadik helyet foglalják el a tabellán.
A finn 1:22,030-as kört repesztett a Lotus E20-assal, ezzel bő két tizedet vert Alonsóra. A pálya már majdnem 33 fokos, ami segíthette a gumik tapadását. Lehet, hogy a Lotus ismért jó színben szeretne felntűnni a szponzorok előtt, vagy csak egy kis hírverést szeretnének csapni maguk körül, esetleg tényleg nagyon jó az új autó.
Az biztos, hogy ennél jobb kört Barcelonában idén még senki sem ment. Növeli a kör értékét, hogy nem is szuperlágy, hanem csak sima lágy gumikon futotta Räikkönen.
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója reggel az Autosportnak elmagyarázta, hogy a Circuit de Catalunyának olyan érdes, jól tapadó az aszfaltja, hogy ez inkább a lágy gumiknak kedvez. Ezért fordulhatot elő, hogy a legjobb köröket ilyen gumin futották a versenyzők, és nem az elvileg jobb tapadást biztosító szuperlágyakon.
Hembery szerint a szuperlágy gumi inkább az olyan pályákra való, ahol túl sima az aszfalt, és viszonylag rossz a tapadás.
Kockás zászlóval lintették az utolsó tesztnap első felét. Jöhet az ebédszünet, leghamarabb egy óra múlva mehet ki autó a pályára.
1. Räikkönen (Lotus E20) 1:22.030 - 41 kör
2. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.250 - 63 kör
3. Senna (Williams FW34) 1:22.296 - 53 kör
4. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:22.312 - 45 kör
5. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.386 - 57 kör
6. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:22.430 - 60 kör
7. Petrov (Caterham CT01) 1:22.795 - 43 kör
8. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:22.939 - 57 kör
9. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:23.393 - 53 kör
10. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.608 - 15 kör
mindez még pénteken történt, a Circuit de Catalunyán
Hülkenberg, Schumacher és Maldonado ment ki először az ebédszünet után. Utóbbi Bruno Sennától vette át a Williams FW34-est.
A hétszeres világbajnok a lágy gumik ellenére nem javtotta meg egyéni legjobbját, csak 1:23,3-as kört futott, utána pedig még ennél is rosszabbakat: 1:24.333, 1:25.502, 1:25.934,1:25.626. Sok pletyka kering arról, hogy a Mercedes eléggé koptatja a gumikat, lehet, hogy most is ezért lassult le Schumacher.
Hülkenberg közepes gumin van, ő lehet, hogy versenyszimulációt végez. Köridejei 1:30 körüliek.
Gary Anderson, a BBC szakértője kiderítette, hogy a reggeli kicsúszáskor sérült meg Vettel autójának első szárnya, azért állt fura szögben, előredőlve. Tehát nem egy újabb Newey-féle aero-trükkről volt szó.
Jenson Button elárulta, hogy tegnap nem ment minden a terv szerint (csak 44 kört tett meg, állítólag elektronikai problémák miatt), de a lényeg az, hogy az autó jónak érződött. Button szerint sok dolga lesz a melbourne-i szabadedzéseken.
Ezt alátámaszja, hogy alig maradt el a brit szombaton a nap legjobb körétől, amit Pérez futott.
Szinte mindenki 9-10 körös etapokat megy jelenleg, valószínűleg a gumikopást vizsgálják. A Lotus, a Ferrari, a Force India, a McLaren, a Toro Rosso és a Williams is a pályán van, nagy a forgalom.
Az előzés az első kanyar előtt történt. 2009-ben még mindketten a másik csapatánál voltak.
Nincs jele annak, hogy hamarosan kimenne a pályára a világbajnok. De talán hamarosan több információnk lesz a Red Bull mai szenvedésének okairól
"Reggel lementem a pályáról, és eltörtem az első szárnyat. Aztán sok időbe telt, mire vissza tudtam térni a pályára. Aztán nem sokkal az ebéd előtt váltóproblémáim adódtak, most meg kell javítanunk, hogy vissza tudjak menni."
Amikor a tegnap óta használt új aero-csomagról kérdezték, így válaszolt: "Nem lenne fair véleményt mondani róla, mert olyan kevés kört tettem meg." Az erősorrendet firtató kérdésre pedig ezt felelte Andrew Bensonnak, a BBC újságírójának: "Sohasem tudod igazán, hogy állsz, amíg oda nem érsz Melbourne-be, ahol mindenki kiteríti a kártyáit, és megmutatja, mije van az időmérőn. A teszteléseken mindig akadnak olyan dolgok, amelyek mehetnének jobban, nem sok olyan év van, amikor 10-ből 10-es osztályzatot adnál magadnak. Mindent egybevetve elég boldogok lehetünk, boldogabbak, mint egy 5-ös eredmény, de azért még a 10-est nem értük el. Valahol a kettő között vagyunk..."
A venezuelai megfutotta mai legjobb körét szuperlágy gumikon, a stopper 1:23,430-nál állt meg. Ez több mint egy másodperccel rosszabb annál, amit pár órája Bruno Senna futott ugyanezzel az autóval.
A többiek jellemzően nagydíjszimulációt végeznek, közepes gumin.
Tony Fernandes, a Caterham csapatfőnöke dicséri Petrov 1:22,795-ös körét a Twitteren. "Vitalij szuper kört futott. Nagyon impresszív, szép munka. Remekül illik a csapatunkba. Remek hozzáállása van."
1. Räikkönen (Lotus E20) 1:22.030 - 72 kör
2. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.250 - 76 kör
3. Senna (Williams FW34) 1:22.296 - 53 kör
4. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:22.312 - 81 kör
5. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.386 - 61 kör
6. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:22.430 - 82 kör
7. Petrov (Caterham CT01) 1:22.795 - 60 kör
8. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:22.939 - 66 kör
9. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:23.393 - 65 kör
10. Maldonado (Williams FW34) 1:23.430 - 15 kör
11. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.608 - 15 kör
A Mercedes motorsport-főnöke is tartott egy rögtönzött sajtótájékoztatót az ebédszünetben.
"A formák napról napra változnak, tehát még nincs pontos erősorrend" - nyilatkozta Haug. "Van egy csoport. Ebből még a Red Bull sem úgy tűnik, mintha kilógna, még a tegnap bemutatott frissítési csomagjukkal sem. De talán sok benzinnel mentek, nem tudjuk. Ők versenyképesek lesznek, és a McLaren is elég jónak tűnik, úgy gondolom, jó autójuk van, de mi sem vagyunk túl messze. Van öt-hat csapat, amelyek sokkal közelebb vannak egymáshoz, mint amit az elmúlt években láthattunk. Szerintem egy igazán izgalmas szezonunk lesz. Ez lehet az egyik legjobb év, amit hosszú évek óta látunk."
Hamilton is befejezte a 11 körös etapját a lágy gumikon. Az átlaga 1:30,6 lett, a végén 2,5 másodperccel lett lassabb körönként a gumik elhasználódása miatt. Räikkönen ugyanilyen etapot ment az előbb 1:30,8-as átlaggal, de neki csak bő másfél másodperccel lettek lassabbak a végső körei, mint az elsők.
Kobajasi alatt megállt a Sauber, a 4-es kanyarban a pálya szélére parkolta le az autót. Sérülés nincs rajta.
A svájci csapat bejelentette a Twitteren, hogy a Ferrari motor miatt ragadt a pályán Kamui Kobajasi.
Timo Glock bejelentette a Twitteren, hogy úton van a reptér felé, hogy meglátogassa a csapatát Angliában. A Marussia nem vehetett részt a teszten, mert még nem ment át az FIA töréstesztjén az autója.
A Sauber szerint megvan az esélye, hogy tegnaphoz hasonlóan ma is esős lesz a tesztnap vége. A pálya hőmérséklete már csak 23 fokos, a levegőé
Elszállították a Saubert, folytatódott a teszt. Már nem sok idő van délután ötig, az edzés végéig. A Red Bullnak továbbra sincs nyoma.
1. Räikkönen (Lotus E20) 1:22.030 - 102 kör
2. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.250 - 97 kör
3. Senna (Williams FW34) 1:22.296 - 53 kör
4. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:22.312 - 86 kör
5. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.386 - 72 kör
6. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:22.430 - 110 kör
7. Petrov (Caterham CT01) 1:22.795 - 81 kör
8. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:22.939 - 78 kör
9. Maldonado (Williams FW34) 1:23.347 - 28 kör
10. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:23.393 - 79 kör
11. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.608 - 15 kör
Ahogy az megszokott, délután a csapatok a hosszú etapokra, a versenyszimulációra koncentrálnak, és a pálya sem olyan meleg, mint amikor a jó idők születtek 12 és 13 óra között.
Úgy látszik, a Red Bull nem tudta megjavítani a váltót Vettel autójában. Gary Anderson, a BBC technikai szakértője azt írja, lett volna egy interjúja Adrian Newey technikai igazgatóval, de ezt törölték, mert a sztártervező épp az autó mellett térdel a váltóolajban.
Räikkönen 66 kört tett meg négy részletben, az utolsó 17-et lágy gumikon. A 66-ból csak két körben tudott bemenni 1:28 alá, ami annyira nem bíztató.
A megbízhatóság viszont jónak tűnik, ma már 109 kört tett meg, ennél csak Hamilton ment ma többet.
A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery ezt nyilatkozta: "Általános, nagy izgatottság tapasztalható a paddockban, sok autó jónak néz ki, természetesen néhány még rejtegeti az igazi erejét, de a vibrálás sokkal jobb, mint egy évvel ezelőtt."
A fő tribünről láthatta a rengeteg rajongó, amint az egyes kanyar előtt megelőzte Petrovot.
Petrov kicsúszott a 4-es kanyarban, majdnem a korlátot is elérte. Még nem lehet tudni, hogy vezetői hiba, vagy műszaki probléma okozta-e a lesodródást.
Elkezdett csepegni az eső, pedig a Red Bull már beindította Vettel autóját 10 perccel a teszt vége előtt...
Továbbra is érvényben van a piros zászló.
Alonso azt nyilatkozta tegnap este a Barca TV-nek, hogy az első futamokon még nem lesznek 100 százalékosak.
"Az első versenyeken szenvedni fogunk, mert nem vagyunk 100 százalékos állapotban. Rendben vagyunk, de még sok dolog van, amin javítani kell."
A világbajnok közepes gumikkal ment ki a pályára, az első köre csak 0,1 másodperccel maradt el mai legjobbjától. Utána hat tizedet lassult a következőben, majd még hatot az azt követőben.
Hűvös van, és csepeg az eső. Ennek ellenére szinte mindenki azon van, hogy az utolsó pillanatokban is adatot gyűjtsön.
A Pirelli szerint az idei slick gumik kevésbe alkalmasak a nedves pályán történő használatra, mint a tavalyiak. Ez azt jelentheti, hogy eső esetén hamarabb kell majd kijönni a vágott gumikért, ami javíthat a show-n. Itt Barcelonában ezt már nem tudjuk meg, mert lassan vége az edzésnek.
Az eredmények hét óra tesztelés után:
1. Räikkönen (Lotus E20) 1:22.030 - 102 kör
2. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.250 - 115 kör
3. Senna (Williams FW34) 1:22.296 - 53 kör
4. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:22.312 - 101 kör
5. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.386 - 72 kör
6. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:22.430 - 115 kör
7. Petrov (Caterham CT01) 1:22.795 - 101 kör
8. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:22.939 - 100 kör
9. Maldonado (Williams FW34) 1:23.347 - 48 kör
10. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:23.393 - 100 kör
11. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.608 - 23 kör
A leintés után ismét esernyőkkel és paravánokkal takarták el a szerelők a bokszutcában leparkoló Red Bullt. Két percig állt így az RB8, alapjáraton pörgő motorral, aztán csak betolták a garázsba.
Vettelnek ennyi ember között kellett megközelítenie a motorhome-ot.