Vágólapra másolva!
Bár Adrian Newey állítja, hogy az új autó orrára vágott nyílás hűtésre szolgál, többen arra gyanakodnak, hogy a csapat agytrösztje megint kitalált egy trükkös műszaki megoldást.

A McLaren kivételével az összes Forma-1-es csapat lépcsőzetessé tette 2012-es autójának orrát. Mindez az új előírás következménye, amellyel az orrkúpok engedélyezett magasságát 55 centiméterben maximálták az eddigi 62,5 helyett.

Látványra szokatlanok az új autók, de a Red Bull igyekszik előnyt kovácsolni ebből: az RB8-as modell orrán a törésnél van egy nyílás, amelyről Adrian Newey technikai igazgató azt mondta, hogy a pilótafülke szellőztetésére szolgál. Az Auto Motor und Sport szerint azonban a rivális csapatok szakemberei kételkednek a rutinos mérnök szavában, és úgy sejtik, a résnek más szerepe van, például egy F-csatornához hasonló szerkezet tartozéka. Egyikük például mosolyogva kijelentette, esőben elázna a versenyzők lába, ha tényleg szellőztetésre való a nyílás.

A gyanakvást erősíti, hogy a rés két részre van osztva, és a Telegraph szerint Newey úgy fogalmazott, hogy feladata "elsődlegesen" a hűtés, vagyis emellett egyéb funkciója is lehet.

Nem a Red Bull lenne az egyetlen istálló, amely a 2010-ben betiltott F-csatorna visszacsempészésére készül valamilyen formában. A Mercedes már tavaly kipróbált egy kis lyukkal ellátott első szárnyat az egyik szuzukai edzésen, és a múlt heti jerezi teszt szerdai napján újra bevetették a légterelőt. A speciális szárnnyal állítólag azt próbálják elérni, hogy bizonyos sebességtől kezdve lenyugodjanak a légörvények az autó elején, ami növeli a végsebességet. Mivel a rendszer automatikus, független a versenyző mozdulataitól (tehát nem mozgatható aerodinamikai eszköz), papíron szabályos.