Vágólapra másolva!
Az első két jerezi tesztnap után Felipe Massa óvatosan nyilatkozott az új Ferrariról: szerinte még sok munkára van szükség ahhoz, hogy versenyképessé tegyék a számos új alkatrésszel felszerelt autót. Pat Fry technikai igazgató csütörtök este sem volt elégedett azzal, ahol tartanak.

A téli tesztek kezdete után a köridőkből még nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, a csapatok és a versenyzők reakciója azonban árulkodó lehet. A jerezi gyakorlás első két napja után a Red Bull és a McLaren elégedetten nyilatkozott az új autóról, az eddig visszafogottabb tesztprogramot teljesítő Ferrari azonban óvatosabb.

Jerezben Felipe Massa kezdhette meg az F2012 tesztelését. A brazil kedden a kilencedik helyen végzet a tizenegy tagú mezőnyben, több mint három másodperccel elmaradva Kimi Räikkönentől. Szerdán Massa közel két másodpercet javított az idején, ez a hetedik helyre volt elég. A Ferrari elárulta, egyelőre nem is próbálkoznak gyors körökkel, inkább "adatokat gyűjtenek" - az istálló az előző évekhez képest ugyanis egy sokkal innovatívabb autót épített, így számos új alkatrészt kell kipróbálniuk.

Szerda délutáni nyilatkozatában Massa elismerte, hogy még messze vannak az ideális teljesítménytől. "Sok munka vár ránk. Ez az autó teljesen új, nem is hasonlít a tavalyira. Még sokat kell rajta dolgozni, sokmindent ki kell próbálnunk" - magyarázta, majd a kezdeti nehézségekről beszélt. "Egy új autóval mindig vannak ilyenek. Az eredmények néha elmaradnak a várttól. Ráadásul most teljesen új irányt követünk. Szerintem még csak az elején tartunk, ha következetesen viselkedő, ütőképes autót szeretnénk."

Forrás: Ferrari

Massa szerint egyelőre az a fontos, hogy minél több kört tegyenek meg az F2012-vel, az összes új alkatrész teljesítményét kielemezve. "Jelenleg a kisebb tényezőkre, alkatrészekre koncentrálunk, ezeknek a működését kell megértenünk az adatgyűjtés segítségével. Biztos vagyok benne, hogy holnap is ez lesz a program, és már a következő tesztre is összpontosítunk" - nyilatkozta.

Massa elárulta, a köridőknek azért sem kell nagy jelentőséget tulajdonítani, mert az új alkatrészeket egyelőre nem egyszerre szerelik fel az autóra. A szokatlanul sok új elem miatt a tesztek menete is más, mint az előző években. "Sokkal összetettebb a munkánk, hiszen sokszor úgy hajtunk ki a pályára, hogy csak annak az alkatrésznek a teljesítményét figyeljük, amelyet éppen tesztelünk."

A teszt harmadik napján Fernando Alonso vette át a kormányt, munkáját azonban a hidraulika meghibásodása hátráltatta, így a vártnál kevesebb kört tudott megtenni. A napot végül a hetedik helyen zárta. Az istálló technikai igazgatója, Pat Fry kissé elkenődve így nyilatkozott az Autosportnak a nap végén: "Nem vagyok elégedett azzal, ahol jelenleg állunk. Szerintem sok területen tudunk még javulni. A megbízhatóságunk jó, a teljesítményünk szerintem nagyjából rendben van, de még játszhatunk a teljesítménnyel, és javíthatunk az autón néhány kanyarban, ezen kanyarok néhány konkrét részében. Nem mondanám, hogy boldog vagyok, amíg nem tudjuk az egész dolgot munkára fogni."

Fry leszögezte, hogy a gondoknak nincs köze a nyomórudasból idénre vonórudassá változtatott első felfüggesztéshez. "Az első felfüggesztés nem nagy dolog, hogy őszinte legyek. Egy kis aerodinamikai előnyt jelent, egy kis tömegközéppont előnyt jelent. Tudom, hogy különbözik attól, amit az emberek a múltban készítettek, de őszintén mondom, nem jelent nagy kockázatot"- folytatta."A kis előny egy kis tömegnövekedésbe került, de a súly alul van, végül ezt kellett tennünk." Fry azt is elárulta, hogy csütörtök éjszaka új hidraulika-alkatrészek érkeznek, hogy ne fordulhasson elő holnap az, ami ma, hogy Alonso ilyen problémák miatt időt veszít a teszten.