Vágólapra másolva!
A Ferrari a tőlük elvárható teljesítményt hozta az Abu-Dzabi Nagydíj időmérő edzésén, s bár tudják, hogy a győzelemre nincs esélyük, bíznak a dobogós helyezésben.

A Ferrari számára nem okozott meglepetést, hogy az abu-dzabi futamot Fernando Alonso az ötödik, Felipe Massa pedig a hatodik rajtkockából kezdheti meg, hiszen tisztában vannak vele, hogy a Red Bull és a McLaren autói is gyorsabbak náluk az időmérőn. Alonso mindössze egyszer, a júniusi Kanadai Nagydíjon fért be az első sorba, az ötödik helyről pedig idén már nyolcadszor rajtolhat. A spanyol ennek ellenére bízik benne, hogy holnap maga mögé tudja utasítani néhány ellenfelét.

"A McLaren és a Red Bull - pár ritka kivételtől eltekintve - egész évben gyorsabb nálunk szombaton, vasárnap viszont általában változik a helyzet, és sokkal kisebb a köztünk lévő különbség. Tudjuk, hogy dobogós helyezésekért harcolhatunk, de ehhez mindent tökéletesen kell csinálnunk, a rajttal és a stratégiánkkal kezdve" - nyilatkozta a kétszeres világbajnok, aki a Q2-ben és a Q3-ban ezredre azonos köridőt futott, és végül csaknem hat tizeddel maradt el a pole-t megszerző Sebastian Vetteltől.

Alonso elárulta, a tervezettnél több gumit kellett elhasználnia az edzés utolsó szakaszában. "A Q3-ban először arra gondoltam, hogy csak egyszer megyek ki a pályára, de az első köröm nem volt tökéletes, ezért inkább úgy gondoltuk, a végsőkig próbálkozunk" - nyilatkozta. "Nem hiszem, hogy nagy különbséget jelentett volna a holnapi futamon, ha még egy szett friss abroncsunk megmarad, hiszen úgy tűnik, a gumikopás nem túl jelentős."

Forrás: AFP

Alonso hozzátette, a Ferrari az idei szezonban megszokott módon itt sem tudta kellően felmelegíteni az abroncsokat, hosszabb etappal viszont a holnapi stratégia miatt nem akartak próbálkozni. A spanyol autóján jól működött az Indiában bevetett új első szárnya, Felipe Massa autóján viszont tegnap is annyira csapkodott az alkatrész, hogy a brazil kénytelen volt visszatérni a korábbi verzióhoz.

"Egy kicsit rontott a teljesítményemen, hogy a régi típusú szárnyat kellett használnom" - magyarázta a csapattársától hat tizedet kapó Massa. "Indiában, amikor összehasonlítottuk a két verziót, azonnal éreztem, hogy az új szárny javulást eredményezett, a féktávon jobb lett az autó tapadása és stabilitása. Ennek ellenére nem hiszem, hogy bekerülhettem volna az első két sor valamelyikébe."

"Úgy döntöttünk, Felipe autóján a régi szárnyat használjuk, mert az elmúlt hetekben tett erőfeszítéseink ellenére még mindig nem tudtuk megoldani az új elemmel kapcsolatos problémákat" - ismerte el a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry. "Továbbra is dolgozunk rajta, a jövő heti háromnapos teszten is."