Vágólapra másolva!
A második szabadedzésen kicsúszott spanyol azt állítja, holnap nem fog annyira a határon menni, és a rázókövet is el fogja kerülni. Csapattársa, Felipe Massa ismét a 2012-es első szárnyat tesztelte, ami ismét az aszfaltot verdeste az egyenesben, de a brazil állítja, ezt észre sem vette.

Mérsékelt optimizmussal nyilatkozott Fernando Alonso a pénteki nap után Abu-Dzabiban. Meg is volt rá az oka, mert úgy lett a harmadik leggyorsabb, hogy a második szabadedzésen időt is vesztett a balesete miatt.

"Nem gondolom, hogy harcban leszek majd a pole pozícióért vagy a győzelemért, de az első benyomásaim azt mutatják, hogy talán egy kicsivel jobb formában vagyunk annál, mint amire számítottunk idefelé jövet. Talán a pozíciónk a Q3-ban nem mutat majd nagy eltérést attól, amit az elmúlt futamokon tapasztaltunk, de reméljük, hogy közelebb kerülhetünk hozzájuk, mint ahogy várjuk."

A spanyol szerint a győzelem nincs elérhető közelségben, ezért csak a dobogós helyezést tűzték ki célul. Balesetéről szólva elmondta, hogy nem vesztett túl sokat vele a csapat: "Nem volt nagy hatása ránk. Nagyjából 20 percet vesztettünk, de szerencsére Felipe be tudta fejezni a programját."

"Nem mintha különösebb tapadási probléma lenne az 1-es kanyarban, de ha rámész a rázókőre fékezés közben, akkor valóban vesztesz némi tapadást. Ahogy én, és Vettel is mindketten ugyanott hagytuk el a pályát, abban sok hasonlóságot látok: holnap talán megpróbálunk egy kicsit jobban a pálya közel maradni a pálya közepéhez, anélkül, hogy annyira a határon autóznánk abban a kanyarban. Bosszús vagyok, hogy némi időt vesztettem, de mindenekelőtt elnézést kell kérnem a szerelőktől, akiknek plusz munkát fog jelenteni, hogy újra összerakják az autót."

Forrás: AFP

A spanyol csapattársa, Felipe Massa viszonylag problémamentes pénteki napot teljesített, délelőtt hatodikként, délután negyedikként intették le. Alonsóval ellentétben Massa nem a kicsúszásaival, hanem a földet verdeső első szárnyával keltett India után megint feltűnést.

"A vibráló első szárnyam? Őszintén szólva, amikor vezetek, nem vagyok tudatában ezeknek a dolgoknak, az autó mindig jól viselkedett, problémák nélkül. A sisakfestésem? Ez tisztelgés Aytron Senna harmadik világbajnoki címének 20. évfordulója előtt, a sisak el lesz árverezve, hogy pénzt gyűjtsünk a nevét viselő alapítvány számára. Megtisztelő számomra, hogy tehetek valamit azokért a kezdeményezésekért, amiken dolgoznak" - nyilatkozta a brazil versenyző.