Érdekes módon pont Lewis Hamilton udvariaskodott, akitől agresszivitást vártunk volna. Lehet, hogy már nem akart újabb vitatott csatába belemenni Felipe Massával? A célegyenes végén mindenesetre nagyon nagyvonalúan maga mellé engedte a brazilt, meg sem próbált a tisztább íven rövidebbet fékezni, küzdeni. Az egyes kanyar kijárata sem sikerült, a hármasig már annyira lemaradt, hogy semmire sem volt esélye. Massának így elég egyszerű rajtja volt, csak arra kellett figyelnie, hogy a hibája után pont elé visszatérő Alonsót ne bántsa.
Nico Rosberg sem indult nagyon fényesen, csak az eredeti rajtpozícióját tudta egy kis csata árán megtartani. A célegyenesben Adrian Sutil végig ott volt mellette, láthatta a tükrében, ezért az egyes kanyarba kicsit beesett, nem tudott szűken fordulni, lendületet vesztett. Ez épp elég volt a befelé óvatos Sutilnak, hogy a kigyorsításon ott legyen mellette, de Nico itt is használhatta kicsit a KERS-rendszert, mert a hármas kanyarig már Sutil előtt volt, Hamiltont azonban már nem tudta támadni.
Buemi füstölős fékezése kicsit megzavarhatta a többieket
Ebben az évben már megszokhattuk, hogy a rajt legnagyobb nyertesét rendszerint úgy hívják: Michael Schumacher. A német legenda most is elképesztő volt, kiválóan ugrotta át az ellenfeleket. A rajtnál úgy is bebújt a két Toro Rosso mellé, hogy nem használta a KERS-t. Sebastian Buemi kicsit beragadt, majd annyira Jaime Alguersuarira koncentrált, hogy kívülről elment Schumacher. Alguersuari nagyon kemény volt Michaellel az egyes kanyarban, ezért Buemi ismét ott tudott lenni a Mercedes mellett. A hétszeres világbajnok nem zavartatta magát, a hármasban zseniális manőverrel kívülről beesett a Sutillal küzdő Alguersuari mellé, és be is tudott kanyarodni előtte. Ekkor jött a legnagyobb durranás, mint kiderült, Schumacher eddig spórolt a KERS-szel, a hosszú egyenesben Sutilt is kielőzte balról, majd ismét kívülről fordult be a Force India elé. Négy kanyar, három előzés, és Schumacher ott találta magát a nyolcadik pozícióban, közvetlenül a csapattársa mögött.
Nem meglepő, hogy az indiai rajt nem múlt el koccanás nélkül, az események több ember apró hibájának a következményei. Buemi füstölőset fékezett, ami miatt kis zavart támadt mögötte. A fékezési hullámban Pastor Maldonadónak már nem sikerült megállnia, így keresztbe csúszva meglökte Rubens Barrichellót, aki pedig így a mellette kívülről próbálkozó Kobajasit vezette ki. Szegény japán elkerülte a nagyobb ütközést, majd úgy gondolta, hogy simán visszatérhet a pályára, de ott meg az ívről kicsit lecsúszó Virgin érkezett Glockkal a volán mögött. Beforgatta a japán Sauberjét, amely csak azért nem ütötte ki D'Ambrossiót, mert Jerome kiválóan meglátta, hogy merre fog előtte forogni a Sauber. Szerencsétlen esetek, de egyiket sem lehet szándékos manővernek nézni. Egyszerű rajtbaleset volt.