Vágólapra másolva!
A forgalom és a szuperlágy gumik szemcsésedése nélkül esélyük lett volna jobb helyezéseket is elérni, állítják.

Jól kezdődött a Koreai Nagydíj a Ferrari számára, hiszen Felipe Massa a rajt után nem sokkal Jenson Buttont és Mark Webbert is megelőzte, igaz, az ausztrál kisvártatva visszavette tőle a harmadik helyet. Fernando Alonsónak is sikerült Button elé kerülnie az első etapban, de aztán pár kör után a szuperlágy gumijai máris elkezdtek szemcsésedni, ami lelassította. A szezon eddigi tapasztalatától eltérően most a keményebb keverékű gumik működtek jobban a piros autókon, a lágy abroncsokon gyorsulni is tudtak a második etaptól kezdve, de ekkor a forgalom állta útjukat.

Massának külön pechje volt, hogy többek között pont az egyik legnehezebben megelőzhető autó, Nico Rosberg Mercedese mögé is beszorult, így a második kiállás után csapattársa is megelőzte. Miután tisztává vált előttük a pálya, mindkét Ferrari jó tempót autózott a lágyabb gumikeveréken, s Alonso azt mondta, "húsz időmérő kört" teljesített a versenynek ebben a szakaszában. Ennek eredményeképp még a Hamilton-Webber-Button hármas fogatot is utolérte a hajrára, de esélye már nem volt, hogy érdemben támadni tudja Buttont, így megelégedett az ötödik hellyel. Massa végül tíz másodperccel Alonso mögött, a hatodik helyen ért célba.

"Ahogy idén megszoktuk, a Red Bull és a McLaren simán erősebbek nálunk az időmérőn, de aztán vasárnap sokkal közelebb vagyunk hozzájuk" - nyilatkozta a verseny után Alonso.

"A szuperlágy gumikon pár kör után alulkormányzottá vált az autóm. Ráadásul, mivel végig forgalomban haladtam, ez tovább rontotta a gumik teljesítményét, mivel nem volt akkora leszorítóerőm. Amikor a lágyakra váltottunk, a helyzet jelentősen javult, a tiszta pályán képes voltam olyan keményen nyomni a gázt, amennyire csak bírtam, de aztán nehéz volt utolérnem azt a kis bolyt, amely a dobogóért küzdött. Ezért mondtam azt a rádión (azt mondta a verseny utolsó szakaszában, hogy feladja, nem tudja támadni Buttont - a szerk.), figyelembe véve, hogy mindent beleadtam 20 körön keresztül, két körrel a vége előtt már egyszerűen nem tudtam mit tenni" - tette hozzá a kétszeres világbajnok.

Forrás: Ferrari

Felipe Massa keserűbben nyilatkozott, mivel sokáig úgy tűnt, talán ma csapattársa előtt végezhet, de ez ismét nem jött össze neki.

"Nem vagyok elégedett, mert apróságok akadályoztak meg abban, hogy jobb eredményt érjek el. Jó rajtom volt, az első körben javítani tudtam pár helyet, aztán az első kerékcserém után Rosberg és Button mögé jöttem vissza a pályára. Ez főleg azért volt, mert Michael pont érkezett, így nem engedhettek ki időben a bokszból, és azért is, mert a másik két autó előttem hajtotta végre a kerékcseréjét. A verseny első felében, a szuperlágy gumikkal kissé küszködtem azzal, hogy felvegyem az élmenők tempóját, de aztán a lágyakon sikerült nagyon gyorsan mennem."

Forrás: Ferrari

Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója realistán elemezte a verseny lefolyását vasárnap délután: "Tudatában vagyunk annak, hogy ha csak a harmadik sorból indulunk, nehezen küzdhetünk a legjobb helyekért, hacsak nem történik valami az előttünk rajtolókkal, és nem megy minden tökéletesen. Ma ez a két helyzet nem állt elő, mivel az első bokszkiállás után forgalomban találtuk magunkat. Az első etapban mindenki a végső határig elment a gumikkal, hogy ne találja magát lassabb autók mögött. Talán ha egy körrel hamarabb kihívjuk a versenyzőinket, másképp alakult volna, de így Felipe beragadt Rosberg mögé."

"A második etapban Fernando nagyon gyors volt, pár körrel tovább kint hagytuk, ami azt jelentette, hogy Felipe elé került. Ezután tisztává vált előtte a pálya, és a spanyol megmutatta, mire képes az autó, de addigra már túl késő volt támadni az élen lévő autókat. Kipróbáltunk itt egy új első szárnyat, és kihoztuk a maximumot belőle azáltal, hogy annyi adatot gyűjtöttünk vele, amennyit csak lehetséges volt, mert a a 2012-es autón szeretnénk használni. Az első benyomások kedvezőek" - tette hozzá Fry.